[ad_1]

ایسنا/اصفهان یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: کشورهایی که توانستند ظرف مدت کوتاهی به توسعه دست پیدا کنند و وضعیت بهتری را داشته باشند به واسطه توجه به ابزار تولید دانش بنیان بوده است.

ابوالفضل قربانی در گفت وگو با ایسنا درباره شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری سال «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» نامگذاری شده است، اظهار کرد: اصل مطلب این است که اگر کشوری بخواهد مردمش عزتمندانه زندگی کنند باید توانمندی بسیاری در همه زمینه ها داشته باشد و یکی از بخش هایی که آن کشور می تواند تولید قدرت کند توجه به مباحث دانش بنیان است تا از پرتو آن مردم بتوانند زندگی بهتر و راحت تری را داشته باشند.

وی افزود: کشورهایی که توانستند ظرف مدت کوتاهی به توسعه دست پیدا کنند و وضعیت بهتری را داشته باشند به واسطه توجه به ابزار تولید دانش بنیان بوده است. در یک کلام باید کالایی که حاصل دانش و خِرد است تهیه و تولید کنیم و اگر این اتفاق رخ دهد، ظرفیت ها افزایش پیدا می کند و به نوعی از همه منابع خود می توانیم به نحو احسن استفاده کنیم.

این عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی استان اصفهان، گفت: اصل موضوع اقتصاد دانش بنیان به این معنا است که بتوانیم وضعیتی را رقم بزنیم که از کنار آن بتوانیم منابع خود را برای سالیان متمادی و برای نسل های آینده حفظ کنیم و در عین حال با کمترین هزینه بیشترین بهره وری را داشته باشیم.

قربانی تصریح کرد: درباره اشتغالزایی باید به این نکته توجه کنیم که کشوری می تواند در همه عرصه ها موفق باشد که بتواند کار مناسب را برای شهروندان خود به خوبی فراهم کند و مردم آن کشور هم با حضور در صحنه های کار و تولید بتوانند پویایی بیشتری را برای کشور خود رقم بزنند. به نظر می رسد نام گذاری ها یک سلسله اقداماتی است که باید صورت پذیرد تا بتوانیم به قله های رفیع پیشرفت دست یابیم.

وی درپاسخ به این سوال که چرا هر سال بیشتر شاهد نامگذاری های اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری هستیم، گفت: شکل موضوع اقتصادی است، اما می توان گفت این نامگذاری های جنبه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را نیز در بر می گیرد منتها شکل و شمایل اقتصادی دارد و با توجه به مشکلات اقتصادی زیادی که در کشور داریم پیکان جهت گیری ها باید به سوی مسائل اقتصادی باشد.

این فعال سیاسی اصولگرا، خاطرنشان کرد: به نظر می رسد در بحث اشتغال دارای قوانین دست و پاگیر زیادی هستیم و سخت گیری های زیادی در بحث تولید و بخش خصوصی می کنیم که این موانع باید برطرف شود تا اشتغالزایی بهتر انجام شود.

قربانی افزود: زمانی موضوع اشتغالزایی می تواند در کشور وضعیت بهتری پیدا کند که کالای تولید شده از قیمت و کیفیت مناسب برخوردار باشد. همچنین باید نیم نگاهی به بحث صادرات داشته باشیم تا وضعیت اشتغالزایی بهتر شود.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان