[ad_1]

ایسنا/اصفهان یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: تحقق شعار امسال در گرو امن کردن فضای سرمایه گذاری داخلی و خارجی و داشتن ارتباط اصولی با کشورهای مختلف جهان است.

محسن باستانی در گفت وگو با ایسنا درباره شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری سال «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» نامگذاری شده است، اظهار کرد: مقام رهبری چند سال متوالی است که شعارهای سال را در رابطه با مسائل اقتصادی تعیین می کنند، چراکه مشکلات اقتصادی که دلایل داخلی و خارجی دارد فشارهای زیادی را بر مردم وارد کرده است. این نام گذاری ها از سوی ایشان یک حرکت مثبت برای توجه بیشتر کارگزاران امر به مباحث اقتصادی است.

وی افزود: معتقدم اگر به تمام ظرفیت های داخلی و منابع موجود توجه شود و به فناوری روز دنیا در بخش های مختلف با ارتباط موثر خارجی دست یابیم می توانیم شعار مقام معظم رهبری را محقق کنیم. بدون شک شعار امسال محقق نمی شود مگر اینکه ارتباط اصولی و منطقی با جهان و کشورهای خارجی برقرار کنیم و اگر خدمات تکنولوژی به دیگر کشورها ارائه می دهیم باید متقابلا خدمات تکنولوژی را از از آنان دریافت کنیم.

دبیر حزب توسعه ملی حوزه اصفهان، گفت: برای دستیابی به اهداف شعال سال نمی توانیم تنها به داخل تکیه کنیم، اما بدون شک نیروهایی در داخل و خارج کشور داریم که می توانند مسیر ورود تکنولوژی به ایران را هموار کنند. بنابراین نامگذاری امسال قابل تحقق است به شرطی که مناسبات داخلی و خارجی در بخش های سرمایه گذاری بهبود پیدا کند.

باستانی ادامه داد: تا اعتماد سرمایه گذار داخلی و خارجی را به شکل پایدار نتوانیم جلب کنیم در بخش اشتغال با مشکل جدی روبرو خواهیم بود و نمی توانیم اشتغالزایی موثری انجام دهیم و به تنهایی به اقتصاد دانش بنیان تکیه کردن صحیح نیست. باید شرایطی را فراهم کنیم که سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای سال ها به سرمایه گذاری ترغیب شوند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب، اظهار کرد: توجه داشته باشیم که سلاح های پیشرفته ای که اکنون تولید می کنیم تمام تکنولوژی آن از داخل نیست و بسیاری از قطعات آن از خارج تامین می شود. اقتصاد دانش بنیان از اهمیت بالایی برخوردار است، اما به طور ۱۰۰ درصد نمی تواند برای تولید و فناوری روز به داخل متکی باشد. حجم کارهایی که از دانش بنیان ها انتظار داریم در حد اداره یک کشور نیست و نیاز به تکنولوژی خارجی نیز احساس می شود.

وی خاطرنشان کرد: در یک کلام تحقق شعار امسال در گرو امن کردن فضای سرمایه گذاری داخلی و خارجی و داشتن ارتباط اصولی با کشورهای مختلف است. تحریمِ دوباره، سرمایه گذاری را نا امن خواهد کرد. البته با توجه به اتفاقات اوکراین فرصت مناسبی برای ایران است تا بازار نفت و گاز خود را توسعه دهد، به طوری که بخشی از تامین انرژی گاز جهان وابسته به ایران شود.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان