[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی ستیزه عصر پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران به اهمتی راهیان نور در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره و اظهار کرد: پرچمداران واقعی راهیان نور شهدا هستند.

دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه قدس گیلان با اشاره به میزبانی از بیش از ۷۰۰ زائر ایرانی و خارجی در سومین روز فروردین، افزود: این افراد در قالب کاروان های خودرویی شخصی و ناوگان حمل و نقل عمومی برای زیارت قدمگاه شهدای کربلای ایران راهی پایتخت دفاع مقدس خوزستان شده اند.

سرهنگ ستیزه با اشاره به جزئیات حضور مهمانان و زوار راهیان به اردوگاه شهدای گیلان، اضافه کرد: از این تعداد ۳۲ زائر در قالب خودروی شخصی بوده و ۴۴۱ زائر نیز غیر گیلانی و از استان های تبریز، مشهد، همدان، کرمانشاه، البرز، تهران، اردبیل، اصفهان، کردستان، قم، چهارمحال، خوزستان، قزوین و زنجان و سیستان بودند.

وی همچنین به اشاعه فرهنگ همایش راهیان نور به دیگر کشورها و حضور زائران خارجی نیز اشاره کرد و ادامه داد: ۴۸ نفر و ۲ اتوبوس زوار خارجی جامعه المصطفی العالمیه قم از کشورهای سوریه، لبنان، عراق، گرجستان، پاناما، اندونزی، تانزانیا، نیجریه، ترکیه، آلمان، مالی، پاکستان، تایلند، بنگلادش، سوئد، هلند و مالزی مهمان اردوگاه شهدای گیلان در راهیان نور بودند.

دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه قدس گیلان با اشاره به حضور گسترده و کم نظیر زوار خارجی در همایش راهیان نور، تصریح کرد: حضور کم نظیر زوار خارجی در همایش راهیان نور نشان دهنده اثرگذار بودن فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی بوده که می توان از این ظرفیت ارزشمند در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بهره گرفت.

سرهنگ ستیزه از برگزاری رزمایش بزرگ فرهنگی و تربیتی راهیان نور خبر داد و اضافه کرد: این رزمایش با حضور و استقرار بیش از ۹ هزار زائر در سرزمین نور در اردوگاه راهیان نور شهدای گیلان برگزار شد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان