[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمدحسن ساداتی امیری مدیر فرهنگی هنری منطقه ١١ و رئیس فرهنگ سرای رازی از برپایی جشنواره فرهنگی ایران و افغانستان به مناسبت فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: این جشنواره با همکاری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۱، فرهنگ سرای رازی و مجمع جهانی هیئات مذهبی افغانستانی های مقیم ایران در بوستان رازی در حال برگزاری است.

ساداتی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره تبادل موضوعات فرهنگی مشترک بین دو کشور ایران و افغانستان در ایام نوروز و به اشتراک گذاشتن موضوعات فرهنگی شامل آداب و رسوم، خوراک و پوشاک و هنر مشترک این دو کشور است و تمرکز جشنواره بر نمایش توانمندی ها و دستاوردهای مهاجران افغانستانی مقیم ایران است.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۱ با تشریح روند برگزاری جشنواره فرهنگی ایران و افغانستان گفت: جشنواره در روز یکم فروردین ماه ۱۴۰۱ با برگزاری مراسم میله گل سرخ آغاز شد؛ مراسمی که ریشه آن به شهر مزارشریف ولایت بلخ باز می گردد و یکی از کارهایی است که مردم این شهر برای میزبانی از سال نو و مسافران نوروزی انجام می دهند که از گذشته های بسیار دور در حافظه تاریخ افغانستان ثبت شده است.

وی ادامه داد: اجرای موسیقی سنتی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی، معرفی نخبگان فرهنگی، علمی و ورزشی، نمایش هنرهای سنتی و تجسمی و معرفی اماکن گردشگری، سوغات و غذاهای محلی کشور افغانستان از دیگر بخش های این جشنواره است.

جشنواره فرهنگی ایران و افغانستان از یکم تا پنجم فروردین ماه هر روز از ساعت ۱۱ تا ۱۸ در بوستان رازی در حال برگزاری است و علاقه مندان برای بهره مندی از برنامه های فرهنگی و هنری و تماشای غرفه ها می توانند به این بوستان واقع در خیابان قزوین مراجعه کنند. همچنین آئین اختتامیه در روز شنبه ۶ فروردین ماه از ساعت ۱۱ در بوستان رازی برگزار خواهد شد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان