[ad_1]

سید امیر سیاح در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه تا پایان ساعت 24 روز پنجم فروردین، شهرداری تهران، سازمان نظام پزشکی، کانون وکلا و سازمان نظام مهندسی هنوز به درگاه ملی مجوزها متصل نشده اند، اظهارداشت: ما آماده هستیم تا نهادهای جامانده هر چه سریع تر به سامانه متصل شوند تا هم مردم و هم خودشان دچار مشکل نشوند.

وی در پاسخ به این سوال که در گزارشی که دو روز پیش ارائه شد اعلام شد که فقط 5 دستگاه همه مراحل را طی کرده و می توانند صدور مجوز از این سامانه را انجام دهند، گفت: سایر دستگاه ها هم (به غیر از 4 دستگاه مذکور) تا دیشب اقدامات لازم را انجام داده اند.

رئیس مرکز مطالعات، پایش و بهبود فضای کسب وکار وزارت اقتصاد در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه کانون وکلا مدعی است با پیگیری از دیوان عدالت اداری، دیوان رای به حذف کانون وکلا از شمول این قانون داده است، آیا نامه ای از دیوان عدالت اداری به دست شما رسیده است، گفت: خیر، نامه ای به ما ارائه نشده است اما این رای باید به مجلس ارسال شود.

سیاح تصریح کرد: این 4 سازمان و نهادی که هیچ اقدامی برای اتصال به درگاه ملی مجوزها انجام نداده اند باید نهادهای نظارتی (مجلس و قوه قضائیه) پاسخ گو باشند و نهادهای نظارتی مطابق با قانون با آنها برخورد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: از این به بعد آمار صدور مجوزها توسط دستگاه های متصل به درگاه ملی مجوزها به صورت هفتگی و با جزئیات کامل منتشر خواهد شد.

به گزارش فارس، از مجموع 32 وزارتخانه، سازمان و نهادی که موظف به اتصال به سامانه درگاه ملی مجوزها بوده اند، تا شب گذشته 28 دستگاه متصل شده اند. اجرایی شدن فرایند صدور الکترونیکی مجوز در درگاه ملی مجوزها یکی از موانع مهم کسب و کار در اقتصاد ایران را از بین خواهد برد و قطعا رتبه ایران در محیط کسب و کار را در سال آینده ده ها رتبه ارتقاء خواهد داد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان