[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر جبار کوچکی نژاد ظهر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به عملی نشدن وعده های هیئت وزیران در سفر استانی رئیس جمهور به گیلان در خصوص بهبود وضعیت کارخانه ها و صنایع این استان، اظهار کرد: گیلان دارای کارخانه های بزرگی است که با دارا بودن زیر ساخت های لازم علاوه بر اشتغازایی بیش از ۲۰ هزار نفر می توانند موجبات توسعه اقتصادی گیلان را فراهم آورند.

وی افزود: با وجود رایزنی های انجام شده با وزیر اقتصاد و دارایی سازمان بازنشستگی و همچنین شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) و دستگاه های اجرایی مربوطه در خصوص این کارخانه ها هنوز اقدام خاصی صورت نگرفته است.

احداث مرکز تحقیقات کشاورزی هسته ای / گیلان تنها یک کارخانه دانش بنیان دارد

نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به وجود افراد مبتکر و نوآور در گیلان، گفت: بیش از ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای صندوق حمایت از شرکت های دانش بنیان تخصیص یافته است ولی گیلان سهم ناچیزی از این صندوق دارد.

کوچکی نژاد به لزوم همت مضاعف مسئولان گیلان برای جذب حداکثری منابع از این صندوق اشاره و تاکید کرد: بهره مندی از کشاورزی هسته ای یکی از دغدغه های این استان است و در اینده نزدیک کلنگ مرکز تحقیقات کشاورزی هسته ای گیلان به زمین می خورد.

وی با اشاره به تأثیر استفاده از کشاورزی هسته ای در بهبود روند تولید محصولات کشاورزی استان، اضافه کرد: پرتودهی محصولات کشاورزی به جای سم زدایی و عقیم سازی کرم ساقه خوار، گوشه ای از مزایای کشاورزی هسته ای است.

کوچکی نژاد همچنین گفت: در بودجه سال ۱۴۰۱ اعتباری معادل ۴۰۰ میلیارد تومان برای کشاورزی هسته ای در نظر گرفته شده تا با این روش شاهد تحولی عظیم در بخش کشاورزی گیلان باشیم.

وی با بیان اینکه گیلان به لحاظ شرکت های دانش بنیان در ردیف عقب مانده ترین استان ها است، گفت: گیلان با وجود دارا بودن نیروی انسانی متخصص دارای سطح علمی بالا، در ثبت شرکت های دانش بنیان جز پایین ترین استان ها است.

کوچکی نژاد ادامه داد: صندوق نوآوری و شکوفایی بیش از ۳ هزار میلیارد تومان بودجه در اختیار دارد اما کمترین سهم از این صندوق متعلق به استان گیلان است که بروکراسی اداری و هموار نشدن مسیر توسعه شرکت های دانش بنیان و سنگ اندازی برخی دستگاه های اجرایی بر سر راه شرکت های دانش بنیان از دلایل آن است.

نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین به عنوان شعار سال مورد تاکید رهبری، گفت: وقتی محور تولید بر روی دوش شرکت های دانش بنیان است باید این شرکت ها به روز رسانی شده و به نقطه مطلوب برسند.

کوچکی نژاد با بیان اینکه در صورت عدم به روز رسانی شرکت های دانش بنیان، گیلان یکسال از تولید عقب می ماند، اضافه کرد: استان گیلان تنها یک کارخانه نوآوری دانش بنیان دارد که با تلاش نمایندگان روی پای خود ایستاده در حالی که استان های دیگر سهم بیشتری از اینگونه کارخانه ها دارند.

تخصیص ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پسماند و فاضلاب رشت

نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر اعضای کمیسیون برنامه و بودجه به گیلان در اواخر سال گذشته و بازدید از وضعیت فاضلاب ها و پسماند رشت، گفت: در بودجه سال جدید از ردیف تبصره ۱۴ مبلغ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پسماند و فاضلاب رشت تخصیص یافت و از اعتبارات سفر رئیس جمهور نیز ۶۰۰ میلیارد تومان برای پسماند و ۴۰۰ میلیارد تومان برای فاضلاب شهر رشت اختصاص یافت.

جبار کوچکی نژاد با انتقاد از نبود مدیریت واحد پسماند در گیلان، افزود: پسماند و فاضلاب رشت دو بحران اساسی این کلانشهر هستند و در صورت رفع معضل فاضلاب شهر رشت و انتقال آن به تصفیه خانه رود خانه های زر چوب و گوهر رود هم نجات پیدا می کنند.

وی به لزوم اهتمام بیشتر مسئولان اجرایی استان برای رفع این دو بحران اشاره و تصریح کرد: رفع معضل فاضلاب شهر رشت نیازمند چهار هزار میلیارد تومان اعتبار است و معتقدم در مدت سه سال می توان منابع مالی مورد نیاز را تهیه کرد.

کوچکی نژاد ادامه داد: یکی از راه های تأمین منابع مالی استفاده از ماده ۵۶ بانک ها است که از سوی قانونگذار به میزان ۱۵۰ هزار میلیارد تومان به دولت مجوز بهره برداری از این منابع داده شده مشروط بر اینکه دولت مبالغ دریافتی را با تعهد طولانی مدت بازپرداخت کند.

عقب ماندگی گیلان در ثبت شرکت های دانش بنیان

دولت در مذاکرات هسته ای رهنمودهای رهبری را ملاک قرار دهد

نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی در ادامه به روند اجرای مذاکرات هسته ای تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی اشاره و اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی در تلاش است که با اقتدار از حق مسلم مردم ایران دفاع کند و معتقدم در انجام مذاکرات بین المللی تیم مذاکره کننده باید رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را مد نظر قرار داده تا دچار بحران نشود.

کوچکی نژاد افزود: نگرانی هایی برای انجام این توافقات وجود دارد و باید بگویم دولت سیزدهم نباید اشتباهات دولت قبل را تکرار کند.

وی با بیان اینکه امریکایی ها همچنان بر موضع خود پافشاری می کنند، ادامه داد: تیم مذاکره کننده هسته ای ایران نباید از قانون و شروط رهبری عدول کند و اگر تیم مذاکره وارد فضای جدیدی نشوند نمایندگان مجلس مداخله کرده و از حقوق بحق ملت ایران دفاع می کند.

حذف ارز دولتی فساد و رانت را از بین می برد
نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجوز حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از سوی مجلس به دولت داده شده است اظهار کرد: بر اساس تصمیم نمایندگان مجلس مقرر شد دولت پس از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی منابع حاصل از آن را به مردم بازپرداخت کند و چون تا کنون دولت نتوانسته پرداختی به مردم داشته باشد و در نتیجه نمی تواند ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کند.

وی با بیان اینکه ۱۴ میلیارد دلار ارز دولتی به بخش کشاورزی اختصاص می یابد و چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار نیز سهم تأمین دارو و تجهیزات پزشکی و بخش محدودی از صنایع از ارز دولتی است، افزود: اگر دولت بخواهد ارز آزاد برای تأمین این موارد اختصاص دهد بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان منابع به دست می آورد که باید بر اساس قانون با تهیه کارت الکترونیکی برای مردم سرانه حاصله از آن را به صورت ماهیانه در آن کارت برای مردم واریز کند.

کوچکی نژاد اضافه کرد: در بخش بهداشت و درمان نیز دولت موظف است داروهای مورد نیاز مردم را از طریق بیمه سلامت تأمین کند تا بدین وسیله فساد ناشی از تأمین دارو با ارز دولتی از بین برود.

نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امسال باید گرایش ها به سمت رفع محرومیت و اشتغالزایی باشد افزود: امسال صندوق توسعه عدالت راه اندازی شده که بخشی از این منابع به این صندوق واریز و نحوه هزینه کرد آن در استان ها تصمیم گیری شده و علاوه بر آن مازاد درآمد و فروش اموال استان ها به این صندوق واریز می شود.

وی با اشاره به اینکه استان های دارای صندوق توسعه عدالت قوی تر می توانند پشتیبان بخش تولید باشند گفت: علاوه بر وجود نگرانی در شاخص های تولید و رشد اقتصادی در کشور و کاهش اشتغال، فاصله طبقاتی مردم نیز افزایش یافته و اگر مسئولان اجرایی استان ها نگاه اقتصادی نداشته باشند از قافله جا می مانند.

کوچکی نژاد تاکید کرد: مسئولان گیلان برای بهبود وضعیت اقتصادی و اشتغال استان باید توجه ویژه و نگاه عمقی به مباحث اقتصادی استان داشته باشند.

عقب ماندگی گیلان در ثبت شرکت های دانش بنیان

تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه اندازی بیمارستان های رشت

نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز ساخت دو بیمارستان ۳۵۵ تختخوابی در زمین بیمارستان پورسینای و رازی رشت اظهار کرد: در حال حاضر برای ساخت بیمارستان در زمین بیمارستان پورسینا ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه تخصیص یافته و با راه اندازی این دو بیمارستان ۷۰۰ تختخواب به ظرفیت بیمارستانی گیلان اضافه می شود.

کوچکی نژاد افزود: بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی لاکان نیز با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به خود اختصاص داده و برای تکمیل و تجهیز آن ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است که انتظار می رود تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به پرداخت بدهی ۷۰۰ میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: گیلان در شبکه بهداشت ضعیف ترین استان است و با وجود اینکه سالانه هزاران میلیارد تومان بودجه به علوم پزشکی اختصاص می یابد اما همچنان مردم از وضعیت بهداشت و درمان ناراضی هستند.

کوچکی نژاد به استیجاری بودن خانه های بهداشت گیلان اشاره و تصریح کرد: ۲۰۰ دستگاه سرمایشی برای بهبود وضعیت تاسیساتی خانه های بهداشت گیلان و افزایش رضایت مردم خریداری و در اختیار خانه های بهداشت گذاشته شده است.

آسیب رساندن به فضای مجازی کسب و کار مردم را مختل می کند

نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه سال جدید سال وحدت و همدلی نمایندگان مجلس است اظهار کرد: در روزهای پایانی سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل تهاتر برای شهرداری رشت بودجه تأمین شد و راه اندازی قطار شهری رشت که بیش از ۶ سال طرح آن تدوین شده نیازمند ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار است که عدم اجرایی شدن آن به دلیل سنگ اندازی برخی مسئولان بر سر راه این طرح است.

کوچکی نژاد با بیان اینکه طرح صیانت برای کاهش سرعت اینترنت تدوین نشده است افزود: معتقدم باید قوانینی تدوین شود که تضمین کننده مسائل داخل کشور باشد و اپلیکیشن های فعال خارجی در کشور در صورتی مجاز به ادامه فعالیت باشند که مالیات خود را به دولت بپردازند.

وی با تاکید بر ضرورت تأمین امنیت در فضای مجازی تصریح کرد: امروز کسب و کار مردم با فضای مجازی است و باید قوانین تضمین کننده کسب و کار مردم در فضای مجازی باشد و باید بگویم هرگونه آسیب رساندن به فضای مجازی به کسب و کار مردم لطمه وارد می کند.

کوچکی نژاد ادامه داد: طرح صیانت فیلتر کردن و کاهش سرعت اینترنت نیست بلکه امروزه کشور نیازمند آن است تا قوانینی برای حوزه های قضائی و امنیتی و خدمات وضع شده و فضای مجازی محیط امنی برای مردم باشد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان