[ad_1]

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به الگوهای حاکم بر نقشه های هواشناسی، اظهار کرد: بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده گذر جریانات کم و بیش ناپایدار از منطقه است.

مدیر کل هواشناسی گیلان اضافه کرد: بر این اساس به تناوب تا اواخر هفته، گاهی افزایش ابر و وزش باد و در بعضی نقاط رگبار و احتمال رعد و برق و تگرگ پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه با توجه به الگوها پیش بینی می شود طی شنبه (هفته طبیعت) با استقرار جوی پایدار و افزایش دما، وزش باد گرم، به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها در استان گیلان حاکم باشد، گفت: برای امروز نیز آسمان اکثر مناطق استان گیلان نیمه ابری تا ابری و مه آلود، بعضی نقاط رگبار باران (گاهی موقتی شدید) و احتمال رعد و برق، وزش
باد و به تدریج کاهش ابر پیش بینی شده است.

دادرس با اشاره به صدور هشدار سطح زرد برای استان گیلان، افزود: با توجه به این شرایط هوایی احتمال آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه و مسیل ها، احتمال لغزش و رانش، خسارت به سازه های کشاورزی، کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد در جاده ها به ویژه محورهای کوهستانی دور از انتظار نیست.

وی به مواج و طوفانی بودن دریا نیز اشاره و تصریح کرد: دریا نیز طی امروز با ارتفاع موج حداکثر یک متر و ۳۰ سانتیمتر برای انجام فعالیت دریایی و تفریحی و صید و صیادی نامناسب است.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان