[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سال ۱۳۹۸ با اتحاد و همدلی مردم در یاری رسانی به هموطنان سیل زده شروع و با تشییع باشکوه حاج قاسم سلیمانی به حماسه ختم شد.

ولی سال ۱۳۹۹ نیز دست کمی از سال ۹۸ نداشت و با همبستگی خارق العاده نیروهای مردمی در مقابله با کرونا و ضدعفونی معابر شروع و با مجاهدت کادر درمان برای مهار مرگ های کرونایی و ساخت و تولید انبوه واکسن کرونا به حماسه ختم شد، اتفاقی که سبب شد تا ایران اسلامی مایه افتخار جهان اسلام باشد.

همبستگی فوق العاده مردم در یاری رسانی به یکدیگر طی سال های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ مجددا نشان داد ملت ایران در مواجهه با مشکلات تحمیلی یک دل و یک پارچه بوده و از هیچ تلاشی برای کمک رساندن به یکدیگر دریغ نمی کنند.

ویروس کرونا فقط بیماری را وارد کشور ها نکرد، بلکه یکسری تبعات منفی به دنبال داشت که نمونه آن مشاغل آسیب دیده، آسیب به معیشت مردم و بیکاری هایی که عارض شد بوده است به این منظور و به دستور مقام معظم رهبری رزمایش مواسات و کمک مومنانه در کشور در سال ۹۹ آغاز و تاکنون با جدیت در حال انجام است.

استان گیلان نیز به واسطه گردشگرپذیر بودن یکی از استان های همواره درگیر با نیرو منحوس کرونا است که تاکنون موج های بسیار زیادی را تحمل کرده و عزیزان بسیاری در این استان جان خود را ازدست داده و مشاغل زیادی تعطیل و در تبعه آن افراد فراوانی از کار بیکار شدند.

اینجا بود که سپاه قدس گیلان، بسیجیان، مردم و خیرین که در دوران دفاع مقدس هشت هزار شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده بودند پای کار آمده و با کمک های مؤمنانه و شناسایی افراد نیازمند حماسه ای عظیم به مراتب زیباتر از دوران جنگ تحمیلی به نمایش گذاشتند.

همگان ماه رمضان را با ماه مهمانی خدا می دانند ولی اینبار جوانان بسیجی گیلانی، پایگاه های مقاومت بسیج، خیرین و مردم زودتر به سراغ افرادی نیازمند رفته و آنان را با توزیع چهار هزار بسته معیشتی مهمان خود کردند.
امروز وقتی خبر توزیع چهار هزار بسته معیشتی در آستانه ماه رمضان را شنیدم دلم مشتاق حضور در این مراسم و تهیه گزارش از آن بود زیرا انگار توزیع این چهار هزار بسته معیشتی و آن هم در نزدیکی ماه مهمانی خدا رنگ و بوی خدایی داشت.

وقتی برای تهیه گزارش وارد کانون بسیج جوانان رشت شدم به سراغ رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان رفتم تا با او گفت وگویی کنم.

سرهنگ احمد ابراهیمی می گوید فلسفه بسیج سازندگی و گروه های جهادی کمک به نیازمندان در هنگام سیل، زلزله،  بحران های طبیعی و غیر طبیعی مثل شیوع کرونا است و در انجام این کار از هیج تلاشی دریغ نمی کنند.

به گفته رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان، در طول ایام کرونا بسیجیان، پایگاه های مقاومت بسیج، سپاه قدس گیلان و خیرین در طول دوسال گذشته از هیج تلاشی برای بهتر اجرا شدن رزمایش مواسات در گیلان دریغ نکرده و تاکنون به بهترین نحو دستور مقام معظم رهبری را اجرایی کردند.

 

نکته قابل توجه در توزیع بسته های معیشتی در گیلان فراوانی اقلام و کالاهای اساسی تهیه شده است که در همین خصوص رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان می گوید، خیرین و بسیجیان در این شرایط سخت اقتصادی سفره خود را کوچک کردند ولی نگذاشتند تا نیازمندان و افرادی که شغل خود را از دست دادند ذره ای دغدغه معیشت داشته باشند.

همگان ماه رمضان را ماه مهمانی خدا و دستگیری به نیازمندان می دانند به همین منظور و به گفته سرهنگ ابراهیمی، در ماه رمضان افراد بسیاری به دلیل شیوع بیماری کرونا و از دست دادن شغل خود توانایی تهیه معیشت در این ایام سال را ندادند لذا با همت تمامی مردم، خیرین و  بسیجیان، چهار هزار بسته معیشتی تهیه و در ماه میهمانی خدا در بین نیازمندان توزیع شده است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : بسته معیشتی

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان