حسابداری مالیاتی در رشت موضوعی چالش بر انگیز برای کسب و کارها
اگر مدیر یا صاحب کسب و کاری در رشت هستید حتماً با چالش های
حسابداری مالیاتی در رشت دست و پنجه نرم کرده اید.
البته بصورت کلی چالش های مالیاتی در تمام نقاط کشور یکسان هستند اما موضوع مطلب ما در خصوص چالش های حسابداری مالیاتی در شهر رشت است.
برای بررسی این چالش ها و راهکارهای جلوگیری از این مشکلات ناشی از آن همراه ما باشید.
در کشور عزیزمان ایران از وقتی که حرفه حسابداری تحت عنوان یک علم مهم و کاربردی برای کلیه کسب و کارها شناخته شد مدت زمان زیادی نگذشته است.
در حقیقت سالها زمان برد تا موفق شدیم ببینیم کسب و کارهای بسیار کوچک و حتی فروشگاه ها به این فکر افتادند تا از خدمات حسابداری مالیاتی استفاده کنند و از تاثیر این خدمات در کسب و کار خود آگاهی پیدا کنند.
اما همانطور که به موضوع واقف هستید این پیشرفت به هیچ عنوان متوقف نشده و در زمان کنونی شاهد این موضوع هستیم که حسابداری در کسب و کارهای مختلف به عنوان امری تخصصی شناخته شده است و در شرکت ها و کسب و کارهای بزرگ حتی یک تیم متخصص حسابداری وجود دارد که هر کدام از اعضا بخشی از فرآیندها و امور مالی را پیگیری می نمایند.
بعنوان مثال یکی از اعضا این گروه حسابداری، حسابداری امور مرتبط با حقوق و دستمزد پرسنل را رسیدگی می نماید و دیگری حسابداری مالیاتی را ( حسابداری امور مالیاتی ) را پیگیری می نماید.
چه موضوعی سبب شده حسابداری مالیاتی در رشت یا هر شهر دیگری به عنوان یک تخصص شناخته شود؟
دو نوع پاسخ می توان به این سوال داد.
1_ پاسخ کوتاه: مقدار اهمیت امور مالیاتی در هر شهر
2_ پاسخ جامع : توجه داشته باشید که امور مالیاتی بعنوان یکی از مهمترین بخش های امور مالی در هر کسب و کار شناخته می شود.
علت این موضوع میزان حساسیت بالای این سازمان می باشد.
دقت داشته باشید که رسیدگی صحیح و تخصصی به موضوع امور مالیاتی در هر کسب و کاری می تواند از شکل گیری ضرر و زیان در یک کسب و کار به شکل قابل توجه ای جلوگیری نماید.
برعکس سهل انگاری و کم کاری در این موضوع بسیار مهم خسارات زیان باری که گاهاً جبران ناپذیر هم هستند بر شرکت وارد کند.
به همین جهت است که در خیلی از شرکت ها چه شرکت هایی با وسعت زیاد و حتی شرکت های با وسعت متوسط نیز از اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه ارائه خدمات حسابداری مالیاتی بهره گرفته می شود.
اما چه موضوعی سبب شده تا حسابداری مالیاتی در رشت و سایر نقاط کشور تحت عنوان یک تخصص شناخته شود؟
جالب کار اینجاست که حسابداری مالیاتی آنقدر به موضوعی چالش بر انگی، با اهمیت و تخصصی استراتژیک محسوب می شود که در دانشگاه های معتبر و تحصیلات آکادمیک نیز دو گرایش حسابداری مالیاتی و مالی در نظر گرفته شده است.
میزان تحصیل در گرایش مالیاتی تقریبا حدود 3 سال زمان نیاز دارد.
در نهایت شخص فارغ التحصیل از دانشگاه توانایی کار به عنوان کمک ممیز مالیاتی را دارد.
حسابداران مالیاتی چه اشخاصی هستند و چه میزان توانایی دارند؟
حسابداران مالیاتی که تحت عنوان مشاوران مالیاتی هم شناخته می شوند بصورت معمول از حسابداران با تجربه و فعال می باشند.
توصیه ما این است که به هیچ وجه در این موضوع مهم یعنی امور مالیاتی از حسابداران تازه کار و آماتور استفاده نشود.
برخی از کسب و کارها و شرکت های کوچک که برای امور حسابداری بسیار کم خود از حسابداران تازه کار و کم سابقه استفاده می نمایند، ترجیح می دهند برای رسیدگی کردن به امور مالیاتی خود از خدمات تخصصی مشاوران مالیاتی بهره بگیرند که کار بسیار سنجیده و درستی می باشد.
شخصی که امور حسابداری مالیاتی مجموعه شما را به عهده میگیرد باید علاوه بر فرآیندها و امور مالی حسابداری، به مسائل حقوقی تسلط نسبی و به قوانین مالیاتی (به خصوص قانون مالیات های مستقیم) اشراف کامل داشته باشد.
هدف از حسابداری مالیاتی در شهر رشت و سایر نقاط کشور دقیقاً چیست؟
هدف از این نوع حسابداری نیز نظارت بر تمامی وجوه نقد و غیر نقدی می باشد که به سازمان وارد شده یا از آن خارج می گردند و با اشخاص و نهادهای مختلف مرتبط است.
هدف از حسابداری مالیاتی نیز رسیدگی به موضوعاتی مهم مانند مالیات بر درآمد است.
پیگیری معافیت های مالیاتی، محاسبه هزینه های قابل قبول مالیاتی و استهلاک، قرائن و کلیه ضرایب مالیاتی، تشویقی ها و جرائم مالیاتی و … است.
به طور کلی هدف اصلی حسابداری مالیاتی جلوگیری نمودن از بروز هرگونه جرائم مالیاتی سنگین و بهره مند ساختن بنگاه اقتصادی از معافیت مالیاتی و تشویقی مالیاتی می باشد تا بتواند با استفاده از این موارد از تضرر مجموعه جلوگیری کرده و سودی به آن برساند.
خدمات شرکت هایی که در زمینه حسابداری مالیاتی در رشت و سایر نقاط کشور مشغول بله فعالیت هستند شامل چه مواردی است؟
همانطور که قبلاً به این موضوع مهم اشاره کرده ایم یک شرکت حسابداری که خدمات تخصصی ارائه می کند قطعا در زمینه ارائه خدمات حسابداری مالیاتی نیز فعالیت های ویژه ای نیز خواهد داشت.
بصورت معمول خدمات حسابداری مالیاتی در شرکت های ارائه کننده این خدمات نیز از بالاترین سطوح خدمات حسابداری مالیاتی محسوب می شوند.
افرادی که در این قسمت مشغول به فعالیت هستند تجربه کافی را در این زمینه دارند.
موسسه حسابداری رهنما یکی از بهترین ارائه کنندگان خدمات حسابداری مالیاتی در رشت می باشد.
این موسسه حسابداری به پشتوانه سالها تجربه در زمینه ارائه
خدمات امور مالیاتی و حضور حسابداران و حسابرسان متخصص این امکان را برای شمتریان خود فراهم می سازد تا بدون هرگونه نگرانی کلیه تکالیف مالیاتی مجموعه خود را برون سپاری نمایند و با خیالی آسوده به فکر توسعه و گسترش کسب و کار خود باشند.
مومسسه حسابداری رهنما زیر مجموعه شرکت حسابداری رهنما محاسب کاسپین آماده ارائه خدمات حسابداری و حسابرسی و عقد قرارداد با کلیه کسب و کارهای کوچک و بزرگ در زمینه تولیدی، خدماتی، بازرگانی، پیمانکاری و صنعتی می باشد.
برخی از خدمات قابل ارائه در موسسه حسابداری رهنما به شرح ذیل می باشد:
1_ تهیه و تنظیم اظهارنامه های مالیاتی
2_ تهیه و تنظیم اظهارنامه مربوط به مالیات بر ارزش افزوده
3_ تهیه، تنظیم و ارسال مربوط به گزارش های فصلی
4_ تنظیم مالیات بر درآمد پرسنل
5_ تهیه و تنظیم دفاتر قانونی شرکت ها مثل دفتر روزنامه و دفتر کل و …
6_ ارائه خدمات مربوط به تهیه، تنظیم و ارسال اظهارنامه عملکرد
7_ پیگیری کلیه مسائل و مشکلات مالیاتی و تلاش هدفمند برای رفع و حل آن ها
8_ رسیدگی کردن به کلیه پرونده های دادرسی مالیاتی.
و …
اگر به دنبال دریافت خدمات تخصصی از
بهترین شرکت حسابداری در رشت هستید می توانید روی کمک این گروه حسابداری حساب کنید.