[ad_1]

نقش روسیه در مذاکرات وین/ اتفاقات ورزشگاه مشهد/ بیمه سلامت/ حقوق های نجومی/ انتصاب امام جمعه کاشان و ... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، واکنش نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین و مذاکره کننده ارشد این کشور در مذاکرات برجام، به اظهارات اخیر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره "مانع تراشی روسیه در مذاکرات" در صدر اخبار پرمخاطب امروز بود.

میخائیل اولیانوف با انتشار توییتی در صفحه شخصی اش؛ اظهارات بورل را ناشایست خواند و نوشت: هیچ توجیهی وجود ندارد. آقای بورل حتی یک روز را هم در مذاکرات وین درباره برجام حضور نداشته و مجبور نیست وضعیت واقعی را درک کند. جای توجیه ندارد.

توییت یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی درباره اتفاقات دیروز در ورزشگاه مشهد از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

جلال رشیدی کوچی در صفحه شخصی خود در توئیتر از طرح سوال از وزرای ورزش و کشور به دنبال اتفاقات رخ داده در ورزشگاه مشهد خبر داد و نوشت: روز یک شنبه ۱۴ فروردین، در مورد اتفاقات تلخ ورزشگاه مشهد سوال خود را مطرح خواهم کرد. باید یکبار برای همیشه بساط این رفتارهای ناپسند که باعث از بین رفتن اعتماد و ایجاد دستاویز برای ضد انقلاب می شود، جمع شود.

روزگذشته تیم ملی فوتبال کشورمان در ورزشگاه اما رضا (ع) مشهد به رقابت با تیم ملی لبنان پرداخت اما علی رغم فروش بلیت به زنان، اجازه ورود به ورزشگاه به آنان داده نشد. بر اساس تصاویر منتشر شده زنان با داشتن بلیت بازی در دست خود اجازه ورود به ورزشگاه را پیدا نکردند.

در همین راستا، رئیس مجلس به کمیسیون امور داخلی مجلس ماموریت داد تا به "رفتار دور از شأن در مواجهه با بانوان در بازی فوتبال ایران و لبنان" رسیدگی کند.

همچنین علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت از بررسی موضوع جلوگیری از ورود بانوان به استادیوم در جریان بازی ایران و لبنان در جلسه هیئت دولت خبر داد و افزود: در این جلسه رئیس جمهور به وزیر کشور ماموریت داد همه جوانب حواشی ایجاد شده را بطور دقیق  مورد بررسی قرار داده و اقدامات لازم را در این زمینه بکار بگیرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در همین جلسه همچنین بر انجام اقدامات فاخر در رابطه با کارهای دانش بنیان با همکاری جهاد دانشگاهی تاکید کرد و افزود: در رابطه با فعالیت های دانش بنیان لازم است معاونت علمی و همه وزراء با دستور کار مشخص و با هماهنگی بین همه بخش های درون سازمانی و برون سازمانی از جمله جهاد دانشگاهی اقدامات فاخر و ارزشمندی را آغاز کنند.

دادستان کل کشور نیز این اتفاق را نشان دهنده وجود ضعف مدیریت دانست و افزود: بنده از به سهم خودم از بانوان عذرخواهی می کنم. امیداورایم در آینده شاهد این گونه نواقص و مسائل نباشیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری تصریح کرد: اینکه بلیت فروخته شود و بعد مانع حضور افراد به ورزشگاه شوند، قابل قبول نیست و برای این اتفاق نه تنها عذرخواهی کافی نیست بلکه باید وجوه اخذ شده بابت فروش بلیت به افراد بازپس داده شود و از آن ها عذرخواهی جدی شود.

خانواده های تحت پوشش بیمه سلامت هم موضوع توییت رئیس مجلس شورای اسلامی بود.

محمدباقر قالیباف در رشته توئیتی در صفحه شخصی خود، نوشت: بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۱ دولت موظف است خانواده های سه دهک پایین درآمدی فاقد بیمه سلامت را به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دهد.

در توییی دیگر، مالک شریعتی نیاسر رئیس هیات تحقیق و تفحص از حقوق های نجومی در مجلس از ساز وکار مجلس برای ممانعت از پرداخت حقوق های نجومی در سال ۱۴۰۱خبرداد و تاکید کرد: یکی از زمینه های تخلف در پرداخت حقوق های نجومی صدور فیش های مختلف حقوق و مزایا بود که در قانون بودجه ۱۴۰۱ مجلس راه آن را بست.

بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۱، کلیه دستگاه های موضوع این قانون مکلفند تمام پرداخت های قانونی به کارکنان را فقط در یک سند(فیش) به صورت ماهانه درج نمایند و داشتن هرگونه سند(فیش) دیگر با هر عنوان خلاف قانون تلقی می شود.

امروز همچنین با حکم رهبر انقلاب، حجت الاسلام سیدسعید حسینی به امامت جمعه و نمایندگی ولی فقیه در کاشان منصوب شد.

در بخشی از متن حکم حضرت آیت الله خامنه ای خطاب به حجت الاسلام سیدسعید حسینی آمده است: گذشته ی کاشان سرشار از افتخارات علمی و ادبی، و تاریخ معاصر آن مزیّن به مجاهدت انقلابی و بصیرت دینی و سیاسی است و این همه به برکت ایمان و مسئولیت پذیری مردم عزیز آن خِطّه ی نخبه پرور و با استعداد است. از شما انتظار دارم با همه توان در خدمت نیازهای معنوی و فکری و اجتماعی آنان بوده و بویژه جوانان عزیز را با زبان و عمل در جهت اعتلای دینی و انقلابی کمک نمائید.

گزارش ایسنا، با عنوان "نقطه حیرت غربی ها" درباره نقش سربازان گمنام امام زمان (عج) در ایجاد امنیت شبانه روزی در کشورمان هم از دیگر خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

در بخشی از این گزارش با اشاره به جنگ های سوریه، عراق، یمن، بحرین، افغانستان و... آمده است: شاید اگر ناامنی همسایگان نبود فعالیت سربازان گمنام امام زمان (عج) به آن شکل خالصانه که فعالیت می کنند قابل لمس نبود اما این اتفاق در همسایگی ما باعث شده تا به خوبی وجود این نیروها قابل لمس باشد و همگان بر قدرت و اهمیت حضور این نیروها در امنیت ایران اسلامی بیش از پیش پی ببرند.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان