[ad_1]

ایسنا/خراسان رضوی وزیر کشور با اشاره به حواشی بازی تیم های ملی ایران و لبنان در مشهد، گفت: برای رسیدگی به حادثه ورزشگاه از امروز صبح جلسه مفصلی با حضور مسئولان ذی ربط داشتیم که کاملا همه ابعاد موضوع بررسی شد و اقداماتی باید شود که جمع بندی آن را به رئیس جمهور ارائه می کنیم.

احمد وحیدی عصر امروز در جلسه شورای اداری خراسان رضوی که در سالن همایش های صداوسیمای خراسان رضوی با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: ماموریتی که من داشتم این بود که در مشهد و شهرستان کلات حضور پیدا کنم. در مشهد چند مساله اساسی از جمله حمل و نقل عمومی برای مجاروان و زائران مورد توجه است که شهردار کارهای خوبی انجام داده است، اما هنوز کمبود در این حوزه است و باید اقدامات خوبی صورت گیرد و حداقل چندصد وسیله به این حوزه اضافه شود. موضوع دیگر خط مترو است. برای خطوط ۲ و ۳ نیاز به اعتباراتی حدود ۶۰۰۰ میلیارد تومان است که البته شاید احتیاج به بیش از این باشد.

وی افزود: موضوع دیگر مشکلات حاشیه نشینی در مشهد است. بخشی از این مشکلات مربوط به اسناد ملی و توسعه منطقه و مشکلات آن است. قرارهایی در این خصوص گذاشته شد که یکی از آن ها، موضوع اتباع بیگانه است. تصمیم گیری هایی شد که بتوانیم به شناسایی کامل و شناسه دار کردن آنان اقدام کنیم.

وزیر کشور بیان کرد: همچنین در خصوص موضوع تامین آب شرب مشهد برای آینده نیز نگرانی هایی وجود دارد، بازچرخانی آب و تصفیه فاضلاب شهری از دیگر اقدامات مورد نیاز است.

وحیدی با بیان اینکه شهرستان کلات است دارای ظرفیت بسیار زیاد تاریخی است، گفت: ظرفیت های دامی و کشاورزی ارزشمندی در آن منطقه است و ظرفیت آبی خوبی نیز دارد و ۵ رودخانه در این شهرستان در جریان است و چند چشمه سار نیز وجود دارد. بخش عمده آب این ۵ رودخانه به کشورهای همسایه سرازیر می شود که باید برای مهار آن در سطح شهرستان برنامه ریزی کرد که می توان از آن برای انتقال بهره برد. آب های زیرزمینی خوبی نیز در این منطقه وجود دارد و این آمادگی هست که این منطقه با تخصیص آب به عنوان قطب دامپروری باشد. ۷۰ هزار جمعیت این شهرستان بابت خشکسالی به ۴۰ هزار نفر کاهش یافته است که بخشی از حاشیه نشین های مشهد هستند.

وی با اشاره به حواشی بازی تیم های ملی ایران و لبنان در مشهد، عنوان کرد: برای رسیدگی به حادثه ورزشگاه از امروز صبح جلسه مفصلی با حضور مسئولان ذی ربط داشتیم که کاملا همه ابعاد موضوع بررسی شد و اقداماتی باید شود که جمع بندی آن را به رئیس جمهور ارائه می کنیم.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان