[ad_1]

مذاکرات برجامی/ روز جمهوری اسلامی و ... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اینکه مشکلات ناتمام کمی در مذاکرات وین با ایران باقی مانده است، در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت.

ند پرایس با اشاره به اینکه تنها مشکلات ناتمام کمی در مذاکرات وین باقی مانده است، عنوان کرد که این وظیفه تهران است که درخصوص آن مسائل تصمیم گیری کند.

وی همچنین به خبرنگاران گفت که ایالات متحده "اختلافات فنی"با رژیم صهیونیستی بر سر ایران دارد اما اختلاف راهبردی میان واشنگتن و تل آویو وجود ندارد.

سفیر آمریکا در اراضی اشغالی هم مدعی شده است که رژیم صهیونیستی حتی در صورت حصول توافق در وین هم می تواند هر اقدامی علیه ایران انجام دهد.

تام نایدز در پاسخ به سوالی در این خصوص که "آیا ایالات متحده انتظار دارد اسرائیل در صورت حصول توافق با ایران در وین، ساکت بنشیند و اقدامی انجام ندهد؟" گفت: قطعا نه. ما کاملا در این باره شفاف بوده ایم. اگر ما به توافقی برسیم، دست اسرائیلی ها بسته نخواهد بود. اگر به توافق نرسیم هم قطعا دست اسرائیلی ها بسته نیست. اسرائیل می تواند هرگونه اقدام لازم را برای حفاظت از کشورش انجام دهد.

توییت معاون وزیر خارجه روسیه در پاسخ به اتهاماتی درخصوص درخواست های لحظه آخری روسیه در مذاکرات وین از دیگر اخبار پربازدید امروز بود. 

سرگئی ریابکوف طرح درخواست های لحظه آخری توسط روسیه در مذاکرات وین جهت احیای برجام را تکذیب کرد و نوشت: تنها خواسته روسیه "حفظ تعامل قانونی " این کشور با جمهوری اسلامی ایران پس از احیای برجام بوده است.

از دیگر موضوعات پرخبر امروز پیام های تبریک به مناسبت فرارسیدن ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی بود.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حساب کاربری خود در توییتر به همین مناسبت نوشت: جمهوری اسلامی از «مردم» آغاز شد و برای «مردم» خواهد ماند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور هم با صدور پیامی فرارسیدن این روز را تبریک گفت.

سردار غلامرضا جلالی در ابتدای این پیام با اشاره به اینکه همه ما نعمت جمهوری اسلامی را مدیون امام راحل هستیم، آورده است: جمهوریت و اسلامیت دو عنصر ذاتی حکومت اسلامی در عصر معاصر است که از دل بینش عمیق و تفکر پویای امام به ارث رسیده است.

همچنین در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران، حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی اکبری به همین مناسبت گفت: در ۱۲ فروردین با هدایت امام (ره) مردم اعلام کردند که چه می خواهند و در صندوق رای به جمهوری اسلامی نه یک کلمه زیاد و نه یک کلمه کم، آری گفتند و در مقابل ملت های جهان مشخص شد که چه مسیری می خواهند بروند.

در بیانیه شورای نگهبان به مناسبت سالروز تأسیس نظام مقدس «جمهوری اسلامی» نیز آمده است: شورای نگهبان به عنوان نگهبانی آگاه که وظیفه مهم حراست از جمهوریت و اسلامیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را برعهده دارد، این روز بزرگ و عزیز را به رهبر معظم انقلاب، خانواده شهدا و ایثارگران و در مجموع به مردم شریف ایران اسلامی تبریک می گوید.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور هم  دوازدهم فروردین را روز تولد جمهوری اسلامی ایران و یوم الله عنوان کرد و افزود: بهترین نمایش دموکراسی در تاریخ را ملت بزرگ ایران رقم زدند و با حضور پر رنگ و معنادارشان آرمانهای اسلامی را در کشور حاکم نمودند و دشمنان را از سلطه گری مأیوس نمودند.

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پیام هایی جداگانه در صفحات شخصی خود در توئیتر، فرا رسیدن سالروز ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی را تبریک گفتند که گزارش کامل آن را می توانید اینجا بخوانید.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان