[ad_1]

ایسنا/خراسان رضوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اقدامات مورد نیاز برای راه اندازی «هاب رسانه ای» یا «شهر رسانه ای» در مشهد به سرعت انجام شود.

محمدمهدی اسماعیلی در دیدار با شهردار مشهد اظهار کرد: جای بسی خوشحالی است که شهرداری با نگاهی فرهنگی مدیریت کلان شهر مشهد را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه ظرفیت های مشهد بعد از تهران با هیچکدام از شهرهای کشور قابل مقایسه نیست، ادامه داد: پیشرفت های مشهد در حوزه فرهنگی بسیار چشمگیر است و با حضور جنابعالی که نگاه ملی دارید، پیشرفت بیشتری نیز خواهد داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به پیشنهاد شهردار مشهد برای سرعت بخشیدن به ایجاد هاب رسانه ای در این شهر اشاره کرد و گفت: نگاه ما در وزارت این است که مشهد هاب رسانه ای شمال شرق کشور و کشورهای پیرامونی شده و این کار نباید بیشتر از این معطل بماند؛ لذا برای سرعت بخشیدن به کار نباید کارها تنها منوط به تهران باشد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی آمادگی دارد با محوریت شهرداری مشهد موضوع هاب رسانه ای را به سرانجام برساند ما نیز در تهران هر کاری را که نیاز باشد در این زمینه انجام خواهیم داد.

وی تصریح کرد: وجود مرقد مطهر علی ابن موسی الرضا(ع) در مشهد ظرفیت بسیار بزرگی است تا بسیاری از اقدامات فرهنگی در این شهر انجام شود.

اسماعیلی همچنین در پاسخ به پیشنهاد شهردار مشهد در خصوص برگزاری نشست رایزنان فرهنگی ایران نیز خاطرنشان کرد: در این حوزه نیز آمادگی داریم تا روز ۲۵ اردیبهشت ماه که هم زمان با روز بزرگداشت فردوسی است این نشست را در مشهد برگزار کنیم. همچنین به دنبال برگزاری نشست وزرای فرهنگ کشورهای عضو اکو در ایران هستیم که در این نشست ۱۲ کشور عضو شرکت خواهند کرد.

همچنین سید عبدالله ارجائی، شهردار مشهد نیز در این دیدار گفت: سالانه بیش از چهار میلیون زائر خارجی از کشورهای مختلف به شهر مشهد سفر می کنند که بنا به روابط مان با کشورها این تعداد متغیر است. به همین دلیل از نظر فرهنگی و اقتصادی، هدف گذاری برای افزایش حضور زائران خارجی در میان مدت ۱۰ میلیون نفر است و برای رسیدن به این هدف استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را مدنظر قرار داده ایم.

وی با بیان این که مبنای ما برای توسعه ارتباط با سایر کشورها در چارچوب دیپلماسی شهری فرهنگ و اقتصاد است، بیان کرد: بهترین راه برای رسیدن به این هدف، محور قراردادن رایزنان فرهنگی ایران در سایر کشورها از جمله تاجیکستان، افغانستان، پاکستان، عراق و... است.

ارجائی ضمن اشاره به اینکه در مجموع سیاست ما در این دوره توسعه دیپلماسی شهری با شهرهای کشورهایی است که زائر از آن ها در مشهد حضور پیدا می کند، خاطرنشان کرد: با این حال همان طور که پیش از این نیز اشاره شد در این راستا باید فرهنگ و اقتصاد مورد توجه قرار دادِه شود.

وی گفت: در شورای اداری استان که با حضور رئیس جمهور برگزار شد نیز بر ملی بودن شهر مشهد تأکید شد. در این راستا یکی از رویکردهای مان تقویت برگزاری رویدادهای ملی در مشهد است و برای این کار در حال تشکیل یک دبیرخانه دائمی هستیم.

شهردار مشهد افزود: مشهد ظرفیت های بسیاری دارد از جمله حوزه های علمیه معتبر، دانشگاه ها و اساتید معتبر و همچنین تعداد زیادی دانشجو که با سایر شهرها قابل مقایسه نیست.

ارجائی به موضوع راه اندازی هاب رسانه ای یا شهر رسانه ای در مشهد با محوریت شهرداری اشاره و اضافه کرد: چند ماه قبل در جلسه ای که با جنابعالی داشتیم برای ایجاد هاب رسانه ای شرق کشور در مشهد موافقت خود را اعلام کردید و اقداماتی نیز تاکنون انجام شده اما نیاز است که به این اقدامات سرعت داده شود. همچنین ما می توانیم به توسعه حوزه پویانمایی و گرافیک که به نوعی مشهد قطب آن به حساب می آید و حوزه موسیقی و تئاتر کمک های خوبی داشته باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد وی به اقدامات شهرداری مشهد در حوزه هنرهای شهری اشاره و اظهار کرد: امسال و در طرح استقبال از بهار از ۲۵ اسفند تا ۱۱ فروردین حدود ۴۰۰۰ سرود خیابانی در شهر اجرا شده است و در کنار آن ۲۱ نمایشنامه بیش از ۱۰۰۰ مرتبه اکران شده است. همچنین در این ایام بیش از ۵۰۰۰ متر مربع نقاشی دیواری، ۱۸ پاویون و ۱۴ المان تعاملی اجرا شده و ۱۲۰۰ المان گل نیز در ۸۰۵ نقطه شهر جانمایی شده است.

شهردار مشهد افزود: مجموع این اقدامات که شهر را به گالری بزرگی برای نمایش هنر هنرمندان تبدیل کرده، کمک با عزت به هنر شهر بوده و آمادگی داریم با کمک شما این اقدامات را گسترش دهیم.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان