[ad_1]

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری فارس،  مهلت سه روزه صنعاء به ائتلاف سعودی برای توقف حملات همه جانبه و محاصره علیه یمن شامگاه چهارشنبه به پایان رسید.

مقامات یمنی از شامگاه یکشنبه آغاز طرح آتش بس یکجانبه با عربستان سعودی در همه جبهه های داخلی و برون مرزی را اعلام و تاکید کردند که اگر ائتلاف سعودی ظرف سه روز به پیشنهاد توقف حملات و محاصره همه جانبه علیه یمن پاسخ دهد، آتش بس دائمی اعلام خواهد شد.

شورای عالی سیاسی یمن شامگاه چهارشنبه با صدور بیانیه ای نسبت به اینکه ائتلاف سعودی پاسخ شفاف و آشکاری به طرح صلح جدی و دائم نداد، ابراز تاسف شدید کرد.

در این بیانیه آمده است: این طرح بی تردید نشان داد که یمن خواهان بازگشت صلح و حسن همسایگی است.

شورای عالی سیاسی یمن با بیان اینکه نسبت به ماهیت دشمن شناخت کامل دارد، گفت: ما به خوبی می دانیم که دشمن به دنبال وقت کشی، تعلل و گستاخی و دیگر راه ها برای دور زدن است.

این شورا تاکید کرد: مانعی نیست که ائتلاف سعودی تحت هر عنوانی و از هر زاویه ای که بخواهد به طرح ما پاسخ مثبت بدهد، اما ما تاکید می کنیم که هیچ صلحی بدون رفع محاصره در کار نخواهد بود.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن هم شامگاه چهارشنبه اعلام کرد: هیچ صلحی بدون رفع محاصره در کار نخواهد بود.

ائتلاف سعودی شامگاه سه شنبه از توقف عملیات نظامی در یمن خبر داد و مدعی شد که در پاسخ به دعوت شورای همکاری و به منظور فراهم کردن شرایط مناسب برای رایزنی های ریاض و ایجاد صلح، عملیات نظامی علیه یمن را متوقف کرده است.

انتهای پیام/.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان