[ad_1]

مذاکرات برجامی/ خشونت علیه برخی بازیگران زن/ صنعت خودروسازی/ واردات خودرو/ دولت سیزدهم و ... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ بار دیگر طی سخنرانی در جمع هوادارانش در واشنگتن تاون شیپ از دولت جو بایدن رئیس جمهور کشورش برای احیای توافق هسته ای انتقاد کرد و گفت که اگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شده بود ظرف یک هفته به توافق با ایران دست پیدا می کرد.

رئیس جمهور پیشین آمریکا خطاب به هواداران خود گفت که بایدن نه تنها در حال بازبینی یک توافق هسته ای جدید با ایران است، بلکه به روسیه و چین اجازه داده است که مذاکرات (رفع تحریم ها در وین) را هدایت کنند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد هم در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان در مورد آتش بس در یمن و مذاکرات وین گفت وگو کرد.

در این تماس وزیر امور خارجه کشورمان در مورد آخرین تحولات مربوط به مذاکرات رفع تحریم های ایران در وین اظهار داشت: ما در مذاکرات به توافق نزدیک هستیم و پیشنهادات مان را در مورد موضوعات باقی مانده از طریق مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا به طرف آمریکایی منتقل کرده ایم و اکنون توپ در زمین آمریکاست.

همچنین رضا ذبیحی کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه احیای برجام مهمترین اولویت وزارت امور خارجه در سال ۱۴۰۱ است، گفت: با توجه به تاثیری که رفع تحریم ها در معیشت مردم دارد، بدون شک تمرکز اصلی دستگاه دیپلماسی همچنان بر این موضوع باقی خواهد ماند.

از دیگر اخبار پربازدید حوزه سیاست خارجی توییت اردشیر مطهری درباره برنامه ریزی آمریکا جهت توطئه علیه ایران بود.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: تاکید عمران خان نخست وزیر پاکستان مبنی بر تقویت روابط با کشورهای دوست و استقلال در سیاست خارجی و اعلام دریافت نامه تهدیدآمیز از جانب آمریکا به برکناری در صورت عدم پذیرش ایجاد پایگاه نظامی در پاکستان، نشانه دیگری بر برنامه ریزی آمریکا جهت توطئه و دسیسه چینی در منطقه علیه ایران اسلامی است که مقام معظم رهبری از آن به دست چدنی در دستکش مخملین یاد نمودند.

در پی اظهاراتی درخصوص اعمال خشونت علیه برخی بازیگران زن در عرصه سینما، کاظم غریب آبادی معاون امور بین الملل قوه قضائیه تاکید کرد: عرصه هنر، از آنجا که جزئی مهم از فرهنگ است، باید به دور از هرگونه آسیب باشد و کسانی که در این عرصه فعالیت می کنند، باید به مسوولیت سنگین خود در قبال جامعه واقف باشند.

انتقاد دادستان کل کشور از حضور دست های پشت پرده در صنعت خودروسازی کشور از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با بیان اینکه دست های پشت پرده در صنعت خودروسازی کشور مانع ارتقاء وضعیت این صنعت می شود گفت: ان شاءالله در سال جدید قطعه سازان و خودروسازان کشور بتوانند به درستی به وظایف خود عمل کنند و در جهت استانداردسازی و بهبود کیفیت خودروهای تولیدی گام های موثری بردارند.

حذف بند مربوط به واردات خودرو از لایحه بودجه ۱۴۰۱ هم مورد انتقاد جلال رشیدی کوچی قرار گرفت.

این عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: مجور واردات ۷۰ هزار دستگاه خودروسواری در سال ۱۴۰۱ از مصوبات مجلس در بودجه بود و باید علت حذف آن از قانون بودجه مشخص شود.

با آغاز تعطیلات نوروزی فعالیت های رئیس دولت سیزدهم تعطیل نشد و آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دو هفته ابتدایی سال ۱۴۰۱ روزهای پرکاری را پشت سر گذاشت.

گزارش کامل ایسنا از فعالیت های نوروزی رئیس جمهور از حضور در جلسات مختلف تا سفر استانی را می توانید اینجا بخوانید.

پربازدیدترین موضوعات و اخبار سیاسی در ۱۳ روز آغازین قرن چهاردهم را نیز می توانید در این گزارش مرور کنید.

بر اساسا این گزارش، رونمایی از دستاوردهای جدید ارتش/ قتل ۴ سرباز/ درگذشت حجت الاسلام ری شهری/ مذاکرات برجامی/ تعیین قیمت خرید تضمینی گندم/ روابط ایران و مصر/ برگزاری حضوری کلاس های مدارس و دانشگاه ها از ۱۴ فروردین/ لغو سفر "الحلبوسی" به ایران/ حضور«سپاه» در نمایشگاه نظامی دوحه/ درگذشت فرزند امیر پوردستان/ انتقاد از مصوبه مجلس در خصوص افزایش حقوق ها/ حواشی بازی ایران - لبنان در مشهد/ حلول ماه مبارک رمضان از جمله موضوعات خبرساز و پرمخاطب در روزهای ابتدایی سال ۱۴۰۱ بود.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان