با توجه به کوچ کسب و کارها به سمت دنیای آنلاین، قطعا شما نیز تمایل دارید تا تجارت اینترنتی خود را استارت بزنید. در اینجا به آموزش کامل ساخت سایت فروشگاهی با وردپرس خواهیم پرداخت. اگر می خواهید بدانید که چگونه فروشگاه اینترنتی خود را با سیستم مدیریت محتوای WordPress راه اندازی کنید، تا آخر این مقاله با ما باشید. شاید تقبل هزینه های سنگین طراحی و نگهداری وبسایت فروشگاهی برای شما کمی سخت باشد. در چنین مواقعی طراحی سایت با وردپرس و یا ساخت سایت در تبریز می تواند بهترین گزینه برای کسب وکارهای نوپا یا کوچک باشد، چرا که می توانند با صرف کمترین هزینه، فروشگاه خود را در بستر وب پیاده سازی کنند.

آموزش صفر تا صد فروشگاه اینترنتی با وردپرس

با وجود سیستم های مدیریت محتوایی همچون وردپرس، دیگر داشتن یک سایت رویا نیست. طراحی یک وبسایت اختصاصی هزینه های زیادی دارد. این موضوع عملا تجارت های نوپا، کسب وکارهای کوچک و حتی متوسط را از چرخه بازاریابی آنلاین حذف می کرد. اما به لطف وردپرس و سایر CMS های موجود می توان بر مشکلاتی همچون قیمت بالای ساخت سایت غلبه کرد. اما سوالی که برای بسیاری از افراد مطرح می شود این است: برای ساخت یک وبسایت وردپرسی به چه چیزی نیاز داریم؟ برای پاسخ به این پرسش، قصد داریم تا به آموزش ساخت سایت فروشگاهی با وردپرس رایگان بپردازیم. برای طراحی سایت فروشگاهی در تبریز با این سایت ساز وردپرس تنها کافی است که چند گام ساده طی کنید. در واقع وردپرس علاوه بر کاهش هزینه های جاری صاحبین وبسایت، توانسته سرعت ساخت مغازه اینترنتی شما را بالا ببرد. اکنون زمان آن رسیده که ببینیم چگونه باید فروشگاه اینترنتی خود را با وردپرس راه اندازی کنیم:
  1. یک دامنه مناسب خریداری کنید
اولین گام از آموزش کامل ساخت سایت فروشگاهی با وردپرس خریداری یک دامنه است. دامنه که با نام هایی نظیر دامین و دومین نیز شناخته می شود، همان آدرس اینترنتی فروشگاه شما خواهد بود. حتما می دانید که هر کسب وکاری یک آدرس مشخص دارد. مشتریان شما نیز از طریق همین آدرس وارد سایت شما خواهند شد. بنابراین خرید یک دامنه جزو اولین اقداماتی است که باید برای طراحی یک فروشگاه آنلاین انجام دهید. دقت کنید که نام فروشگاه شما می تواند تاثیر زیادی در موفقیت تان داشته باشد. انتخاب نام هایی مانند دیجی کالا می تواند برای کسب وکارتان ایده آل عمل کند. البته نام انتخابی باید با توجه به محصولات و خدمات شما باشد.
  1. هاستی متناسب با نیاز خود خریداری کنید
حالا زمان آن رسیده تا یک سرویس میزبانی تهیه کنید. سرویس میزبانی یا هاست همان فضایی است که می بایست اطلاعات سایت خود را روی آن بارگذاری نمایید. انتخاب هاست بسیار مهم است، چرا که اگر اشتباهی در خرید آن رخ دهد، می تواند تمامی تلاش های تان را به هدر دهد. یکی از مهمترین فاکتورهای انتخاب سرویس هاستینگ، میزان فضای آن است. فضای کم باعث می شود تا نتوانید اطلاعات مورد نیاز خود را روی وبسایت بارگذاری کنید. از سوی دیگر استفاده از سرویس هایی با فضای بالا تنها باعث به هدر رفتن بودجه شما خواهد شد. بنابراین بهتر است که در خرید هاست از یک متخصص حرفه ای کمک بگیرید. برای اطلاع بیشتر فراموش نکنید که هاست ها به دسته اصلی تقسیم می شوند:
  • هاست لینوکس
  • هاست ویندوز
با توجه به این که وردپرس سازگاری بیشتری با لینوکس دارد، بهتر است که از سرویس های لینوکسی برای فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنید.
  1. وردپرس را روی هاست خود نصب کنید
در گام بعدی از به آموزش کامل ساخت سایت فروشگاهی با وردپرس باید این سیستم مدیریت محتوا را روی هاست خود بارگذاری کنید. این کار به سادگی آب خوردن است. ابتدا باید به وبسایت رسمی وردپرس مراجعه کنید. سپس آخرین نسخه این برنامه را به صورت فایل RAR از این سایت دانلود کنید. دانلود این برنامه کاملا رایگان است. در انتها باید این سایت ساز را روی هاست خود استخراج نمایید. اکنون اگر به آدرس سایت خود مراجعه کنید، با مراحل نصب WordPress مواجه خواهید شد. با طی کردن پروسه نصب وردپرس روی هاست خود، اکنون فروشگاه اینترنتی شما آماده است.
  1. افزونه های فروشگاه اینترنتی را در پیشخوان وردپرس نصب کنید
شاید گمان کنید که کار طراحی سایت شما به پایان رسیده است. اما تا به این جا شما تنها یک وبسایت ساده با پیش فرض های وردپرس در اختیار دارید. برای شروع حرفه ای می توانید از قالب  های فروشگاهی موجود در سطح وب استفاده کنید. البته اگر بخواهید که خودتان و با استفاده از افزونه ها و صفحه  ساز های این CMS سایت خود را افتتاح کنید، این امکان برای شما وجود دارد. یکی از بهترین افزونه های برای ایجاد فروشگاه آنلاین ووکامرس است. آموزش ساخت سایت فروشگاهی با ووکامرس می تواند به شما کمک کند تا یک مغازه اینترنتی شگفت انگیز با تمام ویژگی های دلخواه تان بسازید.  

آموزش کامل ساخت سایت فروشگاهی با وردپرس (WordPress)

اکنون وبسایت شما آماده شده است و می توانید فروش خود را آغاز کنید. البته موفقیت در فروش اینترنتی به همین سادگی ها نیست. شما باید از روش های مختلف بازاریابی استفاده کنید تا بتوانید مشتریان را به سمت سایت خود جذب کنید و آن  ها را وادار به خرید از خود کنید. یکی از بهترین روش ها برای کسب درآمد غیرفعال از طریق فروشگاه اینترنتی سئوی سایت است. شما می توانید با سئو کردن فروشگاه خود محصولات خود را در رتبه های برتر موتورهای جستجو نمایش دهید تا ترافیک به سمت وبسایت تان سرازیر شود. البته این تنها کاری نیست که باید انجام دهید. استفاده از نماد اعتماد الکترونیک، فعال سازی گواهی SSL و ارائه انواع ضمانت ها از جمله ضمانت بازگشت کالا می  تواند مشتریان را به خرید از شما ترغیب کند.

پارسیان وب متخصص طراحی سایت فروشگاهی

شرکت پارسیان وب با داشتن سابقه 10 ساله در زمینه طراحی سایت فروشگاهی در تبریز و طراحی سایت در تبریز و سئو سایت و همچنین طراحی وب سایت در اردبیل و سایر شهرهای ایران با داشتن بیش از 1000 نمونه کار حرفه ای جز بهترین شرکت های طراحی سایت ایران هست. جهت دریافت مشاوره رایگان برای طراحی سایت فروشگاهی با شماره 04133355073 تماس بگیرید یا به سایت شرکت پارسیان وب به آدرس www.parsian-web.com جهت مشاهده نمونه کارها مراجعه نمایید.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان