[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، ولی جهانی ظهر یکشنبه در گفتگو با رسانه با اشاره به آخرین آمارهای ورود مسافران به استان گیلان در ایام نوروز، اظهار کرد: بر اساس گزارشات دریافتی بیش از هفت میلیون و ۱۷۸ هزار مسافر به گیلان سفر کرده اند.

وی به رشد ۳۰ درصدی ورود مسافر به استان گیلان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و افزود: این مسافران از طریق حمل و نقل زمینی و هوایی به گیلان سفر کرده اند.

سرپرست میراث فرهنگی گیلان در ادامه با اشاره به میزان اقامت در مراکز اقامتی ثابت و موقت، گفت: بیش از سه میلیون و ۷۲۰ هزار نفر شب اقامت در مراکز اقامتی موقت و ثابت استان گیلان ثبت شده است.

وی به رشد ۲۰۷ درصدی اقامت مسافران نوروزی در مراکز اقامتی گیلان در مقایسه با سال گذشته اشاره و اضافه کرد: از ابتدای مسافرت های نوروزی شاهد ورود بیش از یک میلیون و ۴۵۳ هزار خودرو به استان گیلان بوده ایم که رشد ۳۶ درصدی داشته است.

جهانی با اشاره به اینکه در این مدت استان گیلان میزبان ۳۷۱ گردشگر خارجی بوده است، تصریح کرد: بازدید از موزه ها و اماکن تاریخی گیلان نیز رشد چشمگیری داشته و امسال بیش از ۷۲۲ هزار نفر از این اماکن دیدن کردن اند.

وی با بیان اینکه این میزان رشد ۷۳ درصدی را نشان می دهد، ادامه داد: از ابتدای حضور مسافران در گیلان بیش از ۵۴۲ مورد بازدید از تأسیسات گردشگری انجام شده که به صاحبان ۵۰ واحد تذکر و به ۲۱ واحد نیز اخطار کتبی داده شد.

سرپرست میراث فرهنگی گیلان گفت: میزان اشغال تخت های مراکز اقامتی ثابت در نوروز امسال ۲۰۳ درصد افزایش یافته است.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان