در کمیسیون صنایع مجلس چه گذشت؟

۱۴۰۱/۰۱/۱۵ ۱۸:۳۴ چاپ کد خبر: 156619
[ad_1]

کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تمدید 6 ماهه اجرای آزمایشی اساسنامه شرکت ملی پست ایران موافقت کرد.

در کمیسیون صنایع مجلس چه گذشت؟

لطف الله سیاهکلی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون صنایع و معادن  با اشارهب ه برگزاری نخستین جلسه این کمیسیون در سال جدید اظهار داشت: در این جلسه که عصر امروز برگزار شد اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران که تاکنون به صورت آزمایشی اجرا می شد 6 ماه دیگر تمدید شد تا دولت ظرف 6 ماه آینده لایحه دائمی این اساسنامه را به مجلس ارائه کند.

وی افزود: در این نشست همچنین مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی ایران گزارشی از آخرین وضعیت تولیدات، ذخایر و صادرات محصولات پتروشیمی و احکام بودجه 1401 در خصوص تعرفه گذاری صادرات محصولات خام و نیمه خام پتروشیمی ارائه کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: براساس گزارش ارائه شده از سوی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی وضعیت کنونی صنعت پتروشیمی در شرایط خوبی است و با توجه به برنامه های تعریف شده و نیز احکام وضع شده در قانون بودجه 1401 دورنمای خوبی برای توسعه صنایع تبدیلی در حوزه پتروشیمی و تنظیم بازار آن وجود دارد.

سیاهکلی همچنین با اشاره به برنامه های کمیسیون صنایع و معادن برای پیگیری شعار سال (تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین) خاطرنشان کرد: احتمالاً فردا با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان وی در کمیسیون برنامه های دولت برای تحقق شعار سال را بررسی می کنیم و در ادامه نیز برنامه مبسوطی برای پیگیر شعار سال خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: مجلس سال گذشته با تصویب و ابلاغ قانون جهش تولید دانش بنیان گام مؤثری برای زمینه سازی حمایت از شرکت های دانش بنیان برداشت لذا امسال انتظار می رود دولت با اجرای دقیق این قانون زمینه تقویت تولید ملی با کمک شرکت های دانش بنیان را فراهم کند./فارس

۰

[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان