[ad_1]

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس دستور حذف مجوز واردات خودرو را سوال برانگیز دانست و گفت: رئیس کمیسیون تلفیق باید شفاف سازی کند و بگوید چه اتفاقی افتاده است.

به گزارش ایسنا، عبدالله ایزدپناه در جلسه علنی امروز(چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور حذف مجوز واردات خودرو را سوال برانگیز دانست و گفت: رئیس کمیسیون تلفیق باید شفاف سازی کند و بگوید چه اتفاقی افتاده است. کسانی که تریبون در اختیار دارند، مراقب باشند موجب تضعیف ارکان نظام نشوند. بیان هر مطلبی به صلاح نیست، سبب بی اعتمادی مردم به نظام نشوید. امام راحلمان فرمودند مجلس در رأس امور است محدود کردن مجلس در قانونگذاری کار شایسته ای نیست.

 نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس درباره تنش آبی در باغملک گفت: ۲۵ سال از دستور رهبر عظیم الشأن انقلاب در خصوص اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری می گذرد. فاز یک ناقص و فاز دوم در پرده ای از ابهام است. وزارت نیرو و جهاد کشاورزی هر چه سریع تر تعیین تکلیف کنند، با وجود سد کارون ۳ و رودخانه های موجود در شهرستان های باغملک تنش آبی بسیار بالا است، کمتر نقطه ای را مشاهده می کنیم که از کمبود آب شرب رنج نبرند.

نماینده مردم ایذه در مجلس درباره تلفات جاده ای گفت: جاده های درون بخشی در دو دهه گذشته هیچ گونه توسعه ای نداشته اند. محور اهواز – باغملک - ایذه همچنان کند و با سهل انگاری شرکت های پیمانکاری و عدم نظارت مسئولان مربوطه پیش می رود. از وزیر راه و شهرسازی مجددا دعوت می کنم از حوزه انتخابیه بازدید کند.

ایزدپناه با استناد به نرخ بالای بیکاری گفت: کمر مردم و جوانان خمیده شده است. از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت صمت و سایر وزراتخانه ها و نهادها از جمله بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) عاجزانه می خواهم دست به کار شوید.

وی در ادامه نطقش خواستار اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان، همسان سازی حقوق بازنشستگان شد و تأکید کرد: خواهران و برادران پیش دبستانی و نهضتی های جامانده تعیین تکلیف شوند. همچنین طرح افزایش نمایندگان و اصلاح جدول حوزه های انتخابیه بعد از ۲۲ سال هنوز به سرانجام نرسیده است. در مجلس نهم و دهم و اکنون مجلس یازدهم وقت زیادی صرف بررسی این موضوع شد، اصل ۶۴ قانون اساسی صراحت دارد، آیا فکر نمی کنید با گذشت ۲۲ سال و تغییر ترکیب جمعیت و عوامل سیاسی و جغرافیایی وقت آن رسیده است به حقوق مردم در این خصوص رسیدگی شود؟

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در پایان گفت: گرد و غبارها و ریزگردها با هر منشأ برون مرزی یا درون مرزی مردم خوزستان را به ستوه آورده که باید چاره اندیشی شود و باید سلامتی مردم در اولویت کار مسئولین دولتی باشد. در پایان به دولت مردمی توصیه می کنم مراقب باشند در انتصابات راه را گم نکنند و نیروهای امتحان پس داده، انقلابی و با تجربه به حاشیه رانده نشوند.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان