[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس، نمایندگان قاره آسیا پیش از جام جهانی 2002 تنها 2 بار توانسته بودند راهی مرحله حذفی جام های جهانی بشوند.

پیش از آن موقع تنها کره شمالی در 1966 و عربستان در 1994 به مراحل حذفی رسیدند. جام جهانی 2002 که برای اولین بار در آسیا برگزار شد به نقطه عطفی برای کشورهای آسیایی لقب گرفت.

در جام جهانی 2002 ، کره جنوبی توانست رتبه چهارم دنیا را از آن خود کند و در جام جهانی 2010 به مرحله حذفی برسد. ژاپن نیز پس از جام جهانی 2002 در جام های جهانی آفریقا و روسیه موفق شد راهی مرحله حذفی شود.

در همین رابطه خبرگزاری دویچه وله مصاحبه ای با سرمربی سابق تیم ملی کشورمان ترتیب داد و نظر او را در خصوص پیشرفت تیم های آسیایی پس از میزبانی در جام جهانی 2002 پرسید.

افشین قطبی گفت: آسیا در مسیر رسیدن به پتانسیل اصلی خود قرار دارد. موفقیت آنان در جام جهانی 2022 قطر می تواند اعلام بخش اتفاقات بزرگی در آسیا شود.

قطبی در مصاحبه خود اعلام کرد که موفقیت ، موفقیت خواهد آورد و موفقیت تیم های آسیایی در جام جهانی می تواند بسیار زیاد برای آسیا موثر ظاهر شود.

سرمربی سابق تیم ملی کشورمان گفت:  رسیدن تیمی از آسیا به جمع 8 تیم پایانی بسیار اهمیت دارد. ما همیشه نیاز داریم که یک تیم یک عملکرد حماسی از خودش به ثبت رساند و بتواند به مراحل پایانی این رقابت نزدیک شود تا در آینده فوتبال آسیا نیز در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گیرد.

قطبی در مصاحبه با دویچه وله، قرعه تیم های کره جنوبی و ژاپن را سخت دانست ولی اظهار داشت که عملکرد قطر و ایران در روز ابتدایی جام جهانی می تواند به ذهنیت آسیایی ها در این رقابت کمک کند.


حضور قطر در کوپا آمریکای 2021 و بازی مقابل آرژانتین و لیونل مسی

قطبی در خصوص شرایط تیم ملی کشورمان گفت: ایران در حال حاضر نسلی طلایی و طرفدارانی پرشور در اختیار دارد که آنها می توانند در ورزشگاه ها تیم را کمک کنند. عربستان نیز یکی از بهترین دوره هایش را تجربه می کند و از حمایت بزرگ طرفدارانش به دلیل نزدیکی با قطر روبه رو خواهد شد.

انتهای پیام/


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان