[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت الله رسول فلاحتی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رشت در مصلی این شهر با اشاره به اینکه ملتی می تواند رشد کند که مستقل باشد لذا قطع ارتباط ایران با شیطان یعنی مسیر پیشرفت ایران از همان روز آغاز شد، اظهار کرد: در هفته پیش رو سالروز به درک واصل شدن صدام در بیست سال گذشته است، صدام کسی بود که همه دنیا به او کمک کرد تا ایران را از بین ببرد اما امروز او به درک واصل شد و ایران عزیز بر مبنای استقلال همچنان پابرجاست. 

وی با بیان اینکه در هفته پیش رو، روز انرژی هسته ای است و ایران انرژی هسته ای را برای رشد ملت می خواهد نه سلاح های کشتارجمعی و دشمنان نیز خود این واقعیت را می دانند چرا که ما کشوری دنبال صلح هستیم، گفت: در هفته پیش رو سالروز بنیاد مسکن است که در سیل ها و زلزله ها حضور داشته و زحمات فراوانی کشیده و هوشمندانه و عاقلانه تلاش کردند تا در مسیر محرومیت زدایی قدم های موثری بردارند. 

امام جمعه رشت با گرامیداشت سالروز وفات حضرت خدیجه (س) ایشان را زن در تراز اسلام دانست و افزود: این بانوی بزرگ اسلام الگوی بزرگ زنان بوده و همواره همسر خود را در سختی ها و مشکلات همراهی کرده و امروز زنان مسلمان نیز با تاسی از این بانوی بزرگ، همواره همراه مردان خود در مشکلات بوده و مردان باید همواره قدردان ایثار و فداکاری همسران خود باشند. 

وی با اشاره به جایگاه والای زنان در اسلام و انقلاب تصریح کرد: جایگاه امروز زن مسلمان در ایران و جهان اینگونه است که نود درصد زنان باسواد بوده، میانگین ۶۰ درصد ورودی دانشگاه ها هرساله دختران و زنان بوده و سی درصد زنان عضو هیئت علمی دانشگاه، بیش از صد هزار زن پزشک، ۴۰ درصد زنان پزشک متخصص بوده و پنج هزار و ۳۰۰ نفر از آن ها فوق تخصص دارند و در حوزه فرهنگ ۱۲ هزار زن نویسنده و هفت هزار زن به عنوان استاد در دانشگاه تدریس و در سال ۱۴۰۰ هفتصد و سی پنج مدال ورزشی دختران جوان و محجبه ما ایجاد کردند. 

وی با بیان اینکه زن در دنیا کالاست و تبلیغات دشمن در برابر بخشی از زنان ما اگرچه کارآمدی داشته چرا که مسلمانان آماج تیر دشمنان هستیم، اما زنان مسلمان هوشیارانه توطئه های آنان را نقش برآب می کنند، گفت: پدران و مادران، هشتاد درصد از اصول تربیتی بر عهده من و شماست و صرفا بر عهده جوامع نیست، لذا والدین با این عنوان که وظیفه تربیتی دینی بر عهده جامعه است با فرافکنی این مسؤولیت را نادیده نگیرند. 

امام جمعه رشت با اشاره به حوادث مشهد و شکل گیری وهابیت در تاریخ اسلام با هدف ضربه زدن به وحدت مسلمانان و دشمنی کردن با مبانی اسلام بیان کرد: اخیرا جمعیت فراوان قدرشناسانه مردم در بدرقه علما در شهرهای مختلف منجر به ایجاد خشم دشمن از آگاهی و بصیرت مردم شده چرا که با بیش از ۴۳ سال دشمنی با روحانیت، مردم همواره نقشه های شوم آنان را نقش بر آب کرده و می کنند. 

وی با بیان اینکه پنج هزار مدرسه در عربستان وجود دارد تا انسان کشی و به ویژه شیعه و مسلمان کشی را آموزش ببینند، افزود: امروز قالب روحانیت در مسیر انقلاب مردم غم خوار بوده و همواره خود را خادم مردم دانسته و می دانند. 

وی خطاب به متولیان آب روستایی با توجه به کمبود بارش ها و کمبود آب در سدها مبنی بر اینکه نگذارید از طرف مردم بر سر شما فریاد بزنم چرا که باید جهادی برای مردم کار کنید و با لایروبی کردن ها مشکلات را کاهش دهید، تصریح کرد: آسفالت در برخی روستاها متعلق به سی سال گذشته است و بسیار آسیب دیده، در برف و باران و رفت و آمد ماشین های سنگین و کشاورزی آسفالت دچار آسیب می شود، روستایی نباید مشکل داشته باشد و مشکلات را جهادی برطرف کنید. 

فلاحتی با بیان اینکه اگر مدیری صرفا برای آمدن مسؤولین بالا دست اقدام به آسفالت کردن می کند، باید کنار گذاشته شود، افزود: مگر دوران پهلوی است که برای خوش آمد مسؤولین بالادست برخی ها تازه یادشان می آید که باید وظیفه خود را انجام دهند؟! و حتی برای برخی کارهای جز، از جمله یک سرعت کاه بنر قدردانی می زنند، این کارها را بگذارند کنار! 

وی خطاب به نمایندگان مجلس نیز مبنی بر نصب بنرهای قدردانی مردم از برخی عملکردها بیان کرد: نگذارید مردم برای کارهای شما بنر تشکر بزنند، چه لزومی دارد؟ خودتان هم نزنید، مسؤول نوکر مردم است و نیازی به این بنرزدن ها نیست و نباید باشد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : رسول فلاحتی

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان