[ad_1]

فردین مهرابیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه از ابتدای فروردین ماه شاهد افزایش تدریجی بستری های کرونایی در استان گیلان بودیم، اظهار کرد: در مقایسه با نخستین روزهای فروردین رشد ۴۳ درصدی در تعداد بستری ها داشته ایم.

وی با بیان اینکه این میزان معادل ۶۰ بیمار جدید است، گفت: عادی انگاری، حضور در دورهمی ها و تجمعات، افزایش حضور مسافر در ایام نوروز و خریدهای قبل از سال نو بی توجهی به رعایت شیوه نامه های بهداشتی و استفاده از ماسک از مهم ترین عوامل افزایش آمارها است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین با اشاره به اعلام تازه ترین رنگ بندی کرونایی در شهرها، افزود: در رنگ بندی های جدید سه شهرستان ماسال، سیاهکل و لاهیجان که پیش از این در وضعیت زرد قرار داشتند به رنگ نارنجی درآمده اند.

مهرابیان با بیان اینکه هم اکنون ۱۴ شهرستان دیگر استان گیلان در وضعیت زرد قرار دارند، اضافه کرد: احتمال افزایش تعداد شهرهای نارنجی در استان گیلان وجود دارد.

وی با تأکید بر لزوم توجه به توصیه های بهداشتی و رعایت شیوه نامه ها و استفاده از ماسک توسط شهروندان، ادامه داد: کنترل و مهار کرونا تنها با مشارکت شهروندان، رعایت پروتکل ها و توجه به واکسیناسیون امکان پذیر است.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان