[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فردین مهرابیان امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روند شیوع کرونا در گیلان رو به رشد است، اظهار کرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت  از اوایل فروردین ماه سال جاری روند شیوع کرونا در گیلان با افزایش تدریجی مواجه شده است.

وی با ابراز نگرانی از احتمال شیوع موج جدید کرونا در گیلان افزود: به دلیل حضور بیش از هفت میلیون مسافر در گیلان  تعداد بیماران مبتلا و بستری شده به کرونا در مقایسه با نخستین روزهای فرودین ماه با  رشد۴۳ درصدی مواجه بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به شناسایی ۶۰ بیمار جدید کرونایی در گیلان گفت: مسؤولان وزرات بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی بارها در خصوص احتمال شیوع کرونا در سال جدید هشدارهای لازم را دادند ولی عادی انگاری مردم  در اواخر سال گذشته و اوایل سال جدید سبب شد تا روند کرونا در گیلان افزایشی شود.

مهرابیان یکی از دلایل روند رو به رشد کرونا در گیلان را حضور مسافران در این استان دانست و بیان کرد: حضور در دورهمی ها و تجمعات، خریدهای نوروزی، افزایش حضور مسافر در ایام نوروز و عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی از جمله  موارد مهم در افزایش روند افزایشی کرونا در استان بوده است.

وی از نارنجی شدن سه شهرستان گیلان خبر داد و افزود: در رنگ بندی های جدید سه شهرستان ماسال، سیاهکل و لاهیجان که پیش از این در وضعیت زرد قرار داشتند به رنگ نارنجی درآمده و مابقی شهرستان ها در وضعیت زرد قرار دارد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : کرونا

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان