[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه اشرفیه، سامانه «فارس من» باهدف پیگیری مستقیم و مسائل و مشکلات مردم راه اندازی شده و در سریع ترین زمان به پیگیری موارد اعلامی می پردازد.

«علت خاموشی برق در شهرستان آستانه چیست؟» سوژه ای بود که توسط مخاطبان در سامانه فارس من ثبت شد

«مخاطب در این سوژه آورده است، متأسفانه خاموشی مکرر و متداول معابر اصلی و فرعی شهر آستانه اشرفیه در سال ۱۴۰۰، موجب ایجاد ناامنی برای شهروندان و همچنین پدید آمدن مشکلات جدی برای شهروندان گردیده است.
همان گونه که استحضار دارید شهر آستانه اشرفیه به عنوان قطب مذهبی استان گیلان، هرساله در ایام نوروز میزبان هزاران مسافر از استان های مختلف کشور است اما متأسفانه عدم نظارت صحیح بر ادارات متبوع سبب گردیده که کلیه معابر اصلی و فرعی به ویژه ورودی های شهر آستانه اشرفیه نظیر میادین عبدالله آباد، پل ۷۰۰ متری، میدان سیدجلال الدین اشرف، بلوار معین، بلوار شهید خوش سیرت، میدان امام حسین، خیابان فردوسی در ایام عید به صورت کامل خاموش شود و مدیریت اداره توزیع برق هیچ گونه پاسخی در خصوص این خاموشی ها نداشته باشد.
خاموشی معابر اصلی و فرعی فقط گوشه ای از مشکلات می باشد و با یک حضور میدانی در سطح کوچه ها، عمق این مشکلات خود را نمایان می کند. مشکلاتی که بارها توسط همشهریان به مسئولان شهرستانی مطرح گردید اما هیچ توجهی به آن نگردید و شهر در ایام نوروز به خاموشی کامل بسر برد.»

به شهرداری اخطار ناایمن بودن چراغ های تزئینی را دادیم

در همین خصوص رئیس اداره برق شهرستان آستانه اشرفیه می گوید یکی از وظایف مهم شرکت توزیع برق حفظ نکات ایمنی و نظارت بر چگونگی نصب هرگونه تیر برق و یا چراغ های تزئینی است که در این راه از هیچ تلاشی دریغ نمی کند.

به گفته علی طالب پور چراغ های تزئینی در شهرستان آستانه اشرفیه بعضاً بدون رعایت نکات ایمنی نصب شدند که در این خصوص به شهرداری این موارد اعلام شد ولی به دلیل عدم اقدام مؤثر چراغ های تزئینی در شهرستان قطع شدند.

آن طور که رئیس اداره برق شهرستان آستانه اشرفیه می گوید اقدام به خاموشی چراغ های تزئینی توسط اداره برق به منظور حفظ جان شهروندان و جلوگیری از هرگونه خطرات احتمالی بوده است.

طالب پور معتقد است در راستای تعامل با سازمان های مختلف ازجمله شهرداری مقرر شد نماینده شهرداری به اداره برق شهرستان آستانه اشرفیه مراجعه کرده و نسبت به دریافت انشعاب و پایه های ایمن اقدام کند زیرا در زمان قطع چراغ های تزئینی غیراستاندارد، مابقی چراغ های استاندارد در معابر عمومی روشن بوده اند.

اداره برق هیچ گونه اخطاری به شهرداری نداده است

ولی شهردار آستانه اشرفیه با تکذیب گفته های رئیس اداره برق می گوید، اداره برق این شهرستان هیچ گونه اخطاری در خصوص ناایمن بودن چراغ های تزئینی معابر عمومی نکرده و سرخود شروع به خاموشی برق کرده است.

علی مقصودی اقدام اداره برق در خصوص قطع معابر برق را بسیار دور از شأن مردم شهرستان آستانه اشرفیه دانست و گفت: اداره برق نباید برخی از مسائل اداری را بر فشار بر روی مردم حل کند زیرا مردم ولی نعمتان نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند لذا مسؤولان ذی ربط به این اقدام ورود کردند.

چرا فرماندار شهرستان برای حل مشکل ورود نکرد؟

علی رغم اظهارات ضد و نقیض طرفین دعوی، نمی توان از عدم نقش میانجی گرایانه فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه برای حل این مشکل به سادگی گذشت و باید فرماندار برای حل مشکلات این چنینی خیلی سریع تر ورود کرده تا اختلافات این دست فراگیری حداکثری نیابد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : مصرف برق

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان