[ad_1]

 «اورسولا فون در لین» رئیس کمیسیون اروپا روز شنبه گفت، شواهد کافی درباره ارتکاب روسیه به جنایت جنگی در اوکراین وجود ندارد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این مقام ارشد اتحادیه اروپا پس از بازگشت از اوکراین مدعی شد: «غریزه من این را می گوید که اگر این جنایت جنگی نیست، پس چه چیزی جنایت جنگی است اما من برای پزشکی آموزش دیده ام و در این زمینه باید وکلا به طور دقیق تحقیق کنند».

فون در لین افزود، اتحادیه اروپا در این زمینه در حال همکاری از طریق یک تیم تحقیقاتی مشترک با اوکراین است تا شواهدی از جنایت جنگی احتمالی را برای ضمیمه شدن به پرونده های قضایی پیدا کند.

او همچنین گفت: «بسیار مهم است که این [مدارک] به خوبی مستند شوند تا از شکست پرونده ها در دادگاه جلوگیری شود زیرا در حال حاضر شواهدی که داریم به قدر کافی خوب نیستند».

روز گذشته، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به همراه رئیس کمیسیون این اتحادیه سفر و تاکید کرد که هیات دیپلماتیک اتحادیه اروپا دوباره در کی یف فعالیت خود را انجام می دهد.

بورل و فون در لین در سفر به اوکراین با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور این کشور دیدار و همچنین از شهر بوچا که اخبار پیرامون آن طی روزهای گذشته جنجالی شده است، بازدید کردند.

از زمان شروع «عملیات ویژه روسیه» در اوکراین، اتحادیه اروپا در کنار انگلیس، آمریکا و دیگر متحدان آن ها تحریم های سنگینی را علیه روسیه آغاز کرده و کمک های مالی و نظامی زیادی به اوکراین ارسال کرده است./فارس

روسیه علیه اوکراین پرونده های کیفری باز کرده است

روسیه اعلام کرد که تحقیقات جنایی را درباره اتهامات مطرح شده از سوی یک سرباز روسی مبنی بر ضرب و شتم وی و تهدید به مرگ حین حبس به عنوان اسیر جنگی در اوکراین آغاز کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، کمیته تحقیقات روسیه اعلام کرد که این مرد با نام اختصاری E پس از درگیری دوم مارس در اوکراین ضمن اینکه به شدت مجروح بوده، دستگیر می شود. این سرباز در پی تبادل زندانیان در اول آوریل ۲۰۲۲ به روسیه برگشت.

کمیته مذکور همچنین اعلام کرد، در این بازه زمانی وی بارها توسط ارتش و مردمی که صورتشان را پوشانده بودند، مورد بازجویی قرار گرفت و بارها با مشت، آجر و اسلحه او را مورد ضرب و جرح قرار دادند.

این کمیته همچنین در وبسایت خود اشاره ای به شواهد و مدارک در این باره نکرده است.

اوکراین نیز گفته که تمامی اطلاعات در ارتباط با رفتار با زندانیان جنگی را بررسی کرده و به تحقیقات درباره نقض قوانین مربوط به زندانیان جنگی می پردازد و اقدامات حقوقی لازم را انجام می دهد.

کمیته تحقیقات روسیه همچنین اعلام کرده که رفتار با این سرباز ناقض کنوانسیون ژنو است که سوء استفاده از اسیران جنگی را ممنوع می کند.

این کمیته همچنین یک پرونده جنایی علیه افراد ناشناس باز کرده و مشخص نیست که چگونه قصد دارد افراد درگیر را رصد کند یا آنها را پاسخگو بداند.

این پرونده پس از محکومیت گسترده بین المللی روسیه به اتهام ارتکاب جنایات جنگی و پس از آن مطرح شده که شواهدی به دست آمد مبنی بر اینکه غیرنظامیان اوکراینی در بوچا از فاصله نزدیک مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و برخی در یک گور دسته جمعی در این شهر دفن شدند.

کی یف دولت مسکو را به دست داشتن در جنایت های جنگی و نسل کشی متهم کرده است. مسکو اما می گوید شواهد منتشر شده از رویدادهای بوچا "جعلی" است.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان