[ad_1]

نماینده مردم فیروزآباد در مجلس شورای اسلامی از دولت خواست تا با رعایت اصول عزت، حکمت و مصلحت جهت خنثی سازی و رفع تحریم های ظالمانه سعی و تلاش را سرلوحه کار خود قرار دهند.

به گزارش ایسنا، محمد مهدی فروردین در نطق میان دستور خود در جلسه امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعرض بی شرمانه عوامل استکبار جهانی و تروریست های تکفیری به حریم قدسی ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) بیان کرد: شهادت دو نفر از بهترین و فداکارترین فرزندان روحانی و جهادگر ملت با زبان روزه را محکوم نموده و ضمن عرض تسلیت دو ضایعه بزرگ به محضر شریف حضرت بقیه الله و مقام معظم رهبری، حوزه های علمیه و روحانیت مبارز و ملت شریف ایران از مسئولان امنیتی و قضایی و آحاد مردم می خواهم که با هوشیاری کامل توطئه استعماری ایجاد اختلاف و درگیی مذهبی را در نطقه خفه نمایند و بار دیگر استکبار جهانی را در رسیدن به اهدافش ناکام گذارند.

وی با اشاره به برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال در کشور قطر خاطرنشان کرد: با توجه به سفر رئیس جمهور به کشور قطر و توافق های حاصله، فرصت مغتنمی برای رونق گردشگری ورزشی با استفاده از ظرفیت زیرساخت های موجود خواهد بود که وزرای راه و شهرسازی، ورزش و میراث فرهنگی در این زمینه هماهنگی لازم را به عمل  آورند تا از جام جهانی فوتبال که در کشور همسایه برگزار می شود، به عنوان فرصت استفاده شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم عنوان کرد: از وزارت امور خارجه و تیم مذاکره کننده هسته ای انتظار است که با رعایت خطوط قرمز رهبری و نظام بر احقاق حقوق از دست رفته ملت در برجام اصرار داشته باشند و از دولت می خواهم با رعایت اصول عزت، حکمت و مصلحت جهت خنثی سازی و رفع تحریم های ظالمانه سعی و تلاش را سرلوحه کار خود قرار دهند.

نماینده مردم فیروزآباد در رابطه با مشکلات حوزه انتخابیه اش بیان کرد: امروز سالروز زلزله غمبار سال ۱۳۵۱ با  بیش از ۵۰۰۰ کشته است، اما علیرغم وجود سد عظیم سلمان فارسی بسیاری از شهرها و روستاهایی شهرستان با تنش شدید آبی مواجه هستند و زیرساخت های لازم برای رساندن آب به مزارع و باغات کشاورزان فراهم نشده است. در ماه های اخیر استاندار فارس و نایب رئیس مجلس به این شهرستان سفر کردند و برای حل مشکلات آب آشامیدنی، تخصیص آب کشاورزی و کانال های پایاب تصمیمات خوبی گرفته شده است که مردم منتظر اقدامات جهادی دولت مردمی برای اجرای مصوبات سفرها و عملی شدن وعده های مسئولان هستند.

فروردین افزود: برای تامین آب این شهرستان از سد سلمان فارسی به تصفیه خانه مستقل نیاز است که از وزارت نیرو خواستارم در این زمینه اقدام عاجل به عمل آورد.

نماینده مردم فیروزآباد از وزیر راه و شهرسازی نیز تسریع در تکمیل عملیات اجرایی جاده قیر و کارزین- عسلویه که نزدیکترین مسیر اتصال شرق کشور به منطقه ویژه انرژی پارس می باشد را خواستار شد.

وی در ادامه خواستار تکمیل طرح توسعه تنها بیمارستان حوزه انتخابیه، تسریع در احداث و راه اندازی فاز دوم پالایشگاه فراشبند، فعال نمودن شهرک صنعتی، بهسازی و تعریض راه های منتهی به شهرستان شد.

نماینده فیروزآباد در مجلس یازدهم گفت: پیرو مصوبات سفر استانی هیات دولت مبنی بر گازرسانی به بخش محروم دهرم، مردم خواستار تسریع در عملیات اجرایی این طرح و تجدید نظر در تعرفه های برق گرمسیری هستند، چرا که در مقایسه با شهرهای همسایه اجحاف بزرگی در حق مردم حوزه انتخابیه صورت گرفته است.  

فروردین همچنین از وزیر میراث فرهنگی خواستار رسیدگی به ظرفیت بزرگ گردشگری حوزه انتخابیه شد و گفت: نقش آفرینی عشایر غیور ایل سترگ قشقایی در مبارزات ضد استعماری قبل از انقلاب اسلامی و رشادت های شهدا و سرداران شهید آن پس از پیروزی انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست. متاسفانه این قشر مولد در سال های اخیر به واسطه خشکسالی های پی در پی در وضعیت نابسامانی به سر می برند که تدابیر حمایتی مسئولین امر در این زمینه راهگشا خواهد بود.

وی در پایان گفت: امکانات موجود ورزشی با توجه به استعدادهای فراوان در حوزه انتخابیه همخوانی نداشته و شهرستان های حوزه انتخابیه فاقد زمین فوتبال و استخر شنا هستند و با توجه به بودجه سال جاری از وزیر ورزش خواستار رسیدگی و احداث فضاهای ورزشی مورد نیاز هستم.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان