[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه هیئات امنای مقبره شهدای این منطقه با هدف برنامه ریزی و لزوم تعیین کاربری فرهنگی این فضا با حضور شهردار منطقه ۱۱، معاون امور اجتماعی و فرهنگی این منطقه، فرمانده ناحیه سلمان فارسی، رئیس امور مساجد منطقه، نماینده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، رئیس بنیاد شهید منطقه ۱۱ و جمعی از مدیران فرهنگی این منطقه برگزار شد.

در این نشست، توسط سردار شیخی، نماینده بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس، داوود غفارپور به عنوان مسئول حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس منطقه ۱۱ منصوب و معارفه شد.

سید محمد موسوی در نشست هیئات امنای مقبره شهدای گمنام انقلاب اسلامی ضمن اشاره به لزوم بهره مندی جوانان از فضای معنوی مقبره شهدا گفت: باید فضایی را ایجاد کنیم تا مبدا و مقصد کلیه برنامه های فرهنگی این منطقه، فضای مطهر مقبره شهدای گمنام باشد.

وی ضمن اشاره به مقام دو شهید گمنام جوان در بوستان دامپزشک منطقه ۱۱ افزود: نخستین گام در ایجاد فضای پاتوق فرهنگی برای جوانان در مقبره شهدای گمنام، ایجاد فضا و تعیین المان مذهبی برای مقبره است. با حفظ معماری مقبره باید طرحی ایجاد شود که با وجود معماری ایرانی اسلامی به فضای معنوی و مذهبی این مکان نیز توجه کند. حسینیه موجود در مقبره شهدای گمنام منطقه ۱۱ باید محفلی برای برنامه های فرهنگی جوانان انقلابی باشد.

موسوی در ادامه گفت: با کمک از جوانان خلاق و طراحان انقلابی باید فضاسازی مناسبی برای مقبره شهدای گمنام و حسینیه این فضا در نظر گرفته شود تا شرایط برای ایجاد پاتوق فرهنگی فراهم شود.

شهردار منطقه ۱۱ در نشست معارفه مسئول حفظ و نشر آثار انقلاب اسلامی منطقه ۱۱ و هیئات امنای مقبره شهدای گمنام این منطقه گفت: در نظر داریم که مبدا و مقصد کلیه امور فرهنگی این منطقه را، مقبره شهدای گمنام قرار دهیم. باید این موضوع را برای جوانان در نظر بگیریم تا الگوی زیست مومنانه را با کار و تلاش فرهنگی به نسل جدید معرفی کنیم.

وی در انتهای این برنامه ضمن اشاره به لزوم همکاری تمام دستگاه ها برای انجام امور فرهنگی گفت: با تکیه بر دعای شهدا و توکل بر خداوند در نظر داریم برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان و شب های قدر را با محوریت مقبره شهدای گمنام این منطقه برگزار کنیم.

مقبره شهدای گمنام منطقه ۱۱ به عنوان نگین معنوی این منطقه در بوستان دامپزشک واقع در خیابان آذربایجان قرار دارد و میزبان حضور شهروندان است.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان