[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان نقشه برداری کشور، با توجه به اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان نقشه برداری کشور در راستای پایش پدیده ریزگردها در سطح کشور، نتایج به دست آمده از پردازش تصاویر ماهواره ای در بازه زمانی ۱۷ الی ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۱، از ورود ریزگردها در بسیاری از استان های غربی و جنوب غربی کشور ۱۴۰۱ با منشأ کشورهای سوریه و عراق حکایت دارد.

براساس اعلام ستاد ملی مقابله با پدیده ریزگرد، به علت شکل گیری جبهه های ریزگرد میان دو کشور سوریه و عراق؛ این ذرات در ابتدا مناطق وسیعی از این دو کشور را دربرگرفته و سپس وارد ایران شده است.

براساس نقشه به دست آمده در روز چهارشنبه ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۱، می توان به وضوح مبدا ورود ریزگرد به کشور را از سوریه مشاهده کرد.

این در حالی است که براساس نقشه تهیه شده از توزیع ریزگردها در تاریخ ۱۸ فروردین و با حرکت ریزگردها به سمت شمال غرب عراق، برخی از استان های کشور به خصوص استان های غربی و جنوب غربی کشور همانند کرمانشاه، آذربایجان غربی، ایلام و خوزستان به شدت تحت تأثیر این پدیده قرارگرفته است، در نهایت ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۱ استان های تهران، البرز، قم و اصفهان درگیر این پدیده شده است.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان