[ad_1]

مذاکرات وین/ معرفی سفیر جدید ایران در عراق / از پول های بلوکه شده ایران/ طرح صیانت و ... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، پاسخ های سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری امروز خود به سوالات خبرنگاران در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

سعید خطیب زاده در ارتباط با اظهارات متفاوت مقامات آمریکایی در مورد خروج نام سپاه پاسداران از لیست تحریم ها اظهار کرد: ما تأکید داریم که تمامی اجزای فشار حداکثری و عناصر آن باید برداشته شود تا مردم ایران بتوانند به صورت کامل از منافع برجام برخوردار شوند. آنچه که بین ما و آمریکا باقی مانده بیش از یک موضوع است و محوریت آن این است که باید تمامی اجزای فشار حداکثری برداشته و انتفاع ملت ایران از برجام محقق شود.

وی همچنین در بخش دیگری از این نشست تاکید کرد: برجام زنده است و در اتاق اورژانس و احیا است و ما نمی دانیم که چه سرنوشتی برای آن متصور است.

آیت الله رئیسی رئیس جمهور هم در نشست هم اندیشی با جمعی از مدیران و اصحاب رسانه با بیان اینکه مؤکداً و مکرر اعلام کرده ایم که راهبرد ما در مذاکرات هسته ای، راهبرد اعلامی از سوی مقام معظم رهبری استف افزود: گاهی عده ای طوری وانمود می کنند که مسئله مذاکرات هسته ای، تنها مسئله عرصه سیاست خارجی کشور است اما این از نظر ما نادرست است. از نظر دولت مذاکرات هسته ای یکی از مسائل سیاست خارجی کشور است، نه همه مسئله سیاست خارجی.

دیگر اخبار با محوریت مذاکرات را در لینک های زیر بخوانید.

مذاکرات وین ادامه دارد/ هنوز نمی دانیم به توافق می رسیم یا نه

خواهان لغو موثر تحریم ها هستیم

رایزنی فوادحسین و عمار حکیم درباره مذاکرات وین

***

خبر معرفی سفیر جدید کشورمان در عراق از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان این خبر، اعلام کرد که آل صادق به عنوان سفیر جدید ایران در عراق به زودی کار خود را آغاز می کند.

سعید خطیب زاده همچنین در مورد اخبار منتشر شده درباره آزادسازی بخشی از پول های بلوکه شده ایران با تایید این خبر گفت: اصل آزادسازی انجام می شود. تا آخر هفته یک هیات ارشد به این منظور به تهران سفر می کند و بخشی از پول های بلوکه شده ایران به زودی آزاد می شود.

هفته گذشته نامه درخواست ۱۸۵ نماینده مجلس به منظور  بازگشت طرح صیانت از کمیسیون مشترک به صحن مجلس به هیات رئیسه مجلس تحویل داده شده بود.

در همین راستا، معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار از تصمیم نمایندگان برای بازگرداندن طرح صیانت به صحن علنی خبر داد و گفت: در جلسه غیرعلنی امروز مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفته شد که طرح صیانت به صحن مجلس بازگشته و در صحن بررسی شود.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی هم توضیح داد که هدف از تشکیل جلسه غیر علنی بیان استدلال طرفین در یک فضای منطقی بود تا تصمیمی حقوقی فارغ از همه فشارها گرفته شود.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه طرح صیانت دیگر در کمیسیون مشترک سابق بررسی نمی شود، گفت: احتمالا کمیسیون مشترک جدیدی برای بررسی طرح صیانت تشکیل شده تا همچون سایر طرح ها و لوایح مصوبات آن در صحن علنی مورد بررسی قرار گیرد و حتما هم محتوای این طرح تغییر می کند.

هشدارهای جدی رئیس دبیرخانه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه هنگام سفر به خارج از کشور در قالب گردشگری یا اقامتی از دیگر اخبار پربازدید بود.

علیرضا ساوری خاطرنشان کرد: در هنگام سفر خارجی برخی مشکلات برای هموطنان ایرانی بروز می کند که در بعضی موارد ناخواسته منجر به بازداشت یا محکومیت آنان می شود لذا آگاهی از برخی اطلاعات کلی با هدف پیشگیری از تکرار حوادث برای سایر هموطنان حائز اهمیت است.

بهادر امینیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل درباره مسائل مربوط به مهاجران با امیرخان متقی وزیر امور خارجه طالبان دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار وزیر امور خارجه طالبان ضمن ابراز نگرانی از برخورد صورت گرفته با مهاجران افغان در ایران، در خواست کرد تا این پیام را به ایران منتقل کند که نهادهای امنیتی و سایر نهادهای مربوطه در مورد چگونگی جلوگیری از سوء برخورد با مهاجران افغان در شهرها و مناطق مرزی دستورات لازم را ارائه کنند.

سفیر ایران هم تصریح کرد که دولت قصد بدرفتاری با پناهجویان افغان را ندارد و همواره تلاش می کند تا روابط دو کشور را نزدیک تر و معتبرتر کند و من پیام شما را به مسئولان کشور و دولت خواهم رساند.

گزارش تاریخی ایسنا، به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد خروج سفرای ۱۲ کشور اروپایی از تهران در پی رسیدگی سیاسی و تهی از ادله حقوقی مُتقن و محکمه پسند دادگاه میکونوس برلین آلمان در سال ۱۳۷۶ از خبرهای پرمخاطب بامداد امروز بود.

در بخشی از این گزارش با عنوان "افتضاح سیاسی آلمان در رستوران میکونوس" آمده است: در ضمیمه رای دادگاه میکونوس، دولت جمهوری اسلامی ایران در حالی به صورت تلویحی متهم به مشارکت در رسوایی میکونوس شد که هیچ سند و مدرکی حقوقی محکمه پسندی در اختیار افکار عمومی جهان گذاشته نشد.

*همچنین گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز (دوشنبه) بیست و دوم فروردین ماه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید و ببینید.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان