[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان تهران، محمد نصیری در جلسه کمیته فرزند خواندگی استان تهران که با حضور سمانه زمانی سرپرست بهزیستی استان تهران، فاطمه ارزانیان سرپرست معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان تهران، کارشناسان مسئول ستاد استان و شهرستانهای تهران، شمیرانات، ری و شهریار برگزار شد، شرکت کرد.

در این جلسه کارشناسان به تشریح فعالیت های دفتر شبه خانواده و روند واگذاری کودکان پرداخته و مباحثی را مطرح کردند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور در این جلسه با تشکر از پیگیری های کارشناسان حوزه فرزندخواندگی بهزیستی استان تهران بیان داشت: باید پرونده های کودکان مقیم مراکز شبه خانواده در دو ماه آینده پایش شده تا شرایط بهتر و پایداری برای آنان برقرار و ایجاد شود.

محمد نصیری در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط موجود در جامعه و استان تهران، افزایش تعداد مراکز شبه خانواده استان ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه مراکز شبه خانواده نباید مبتنی بر دریافت یارانه از سازمان بهزیستی باشند گفت: بقای مراکزی که ماندگاری خود را منوط به دریافت یارانه می دانند، به صلاح نیست و باید این نگاه به نفع کودکان، تغییر یابد.

سرپرست معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان تهران نیز در این جلسه گفت: در جلسات کمیته فرزندخواندگی از نماینده مراکز شبه خانواده به دلیل آشنایی با روحیه فرزند جهت واگذاری به بهترین خانواده متناسب با شرایط فرزند، دعوت به عمل خواهد آمد.

فاطمه ارزانیان افزود: با عنایت به رویکرد این معاونت به منظور کاهش فرآیند زمانی فرزندان به متقاضیان، در صدد هستیم با دادستان استان در راستای تسهیل شرایط فرزندخواندگی و صدور حکم امین موقت جلسه مشترکی داشته باشیم.

در این جلسه تعداد ۱۸ فقره پرونده کودکان قابل واگذاری به متقاضیان، به بحث و بررسی گذاشته و تصمیمات متناسب و کارشناسی در مورد هر یک، اتخاذ گردید.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان