وزش باد خیلی شدید از فردا در پایتخت

۱۴۰۱/۰۱/۲۲ ۲۰:۳۶ چاپ کد خبر: 158117
[ad_1]

مجتبی جلالی مدیرکل هواشناسی استان تهران اظهار کرد: بر اساس داده های هواشناسی وضعیت جوی استان تهران تا ۵ روز آینده آسمانی کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید موقتی به ویژه در نواحی جنوبی و مرکزی پیش بینی می شود.

وی گفت: همچنین در بعضی ساعت ها با تقویت ناپایداری جو به ویژه از بعد از ظهر سه شنبه تا چهارشنبه آسمانی ابری همراه با وزش باد شدید تا خیلی شدید گاهی با گرد و خاک و در پاره ای نقاط با رگبار و رعد و برق مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی استان تهران افزود: تا چهارشنبه روند افزایش نسبی دما و پنج شنبه تا جمعه روند کاهش نسبی دما پیش بینی می شود.

جلالی بیان کرد: با نفوذ زبانه ای از یک سامانه بارشی از بعد از ظهر پنجشنبه به تدریج آسمان ابری و از بامداد جمعه تا شنبه در بعضی ساعت ها رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید مورد انتظار است.

وی با اشاره به اینکه احتمال شکستن درختان فرسوده و نهال ها و آسیب سازه های موقت و خطر سقوط اجسام و تابلوهای تبلیغاتی و کاهش میدان دید و کیفیت هوا وجود دارد، خاطر نشان کرد: توصیه می شود از کوهنوردی و پرواز با هواپیماهای سبک و گلایدر پرهیز کرده و از کار بر روی سازه های مرتفع و از تردد کنار سازه های نیمه تمام خودداری کرده و در مناطق مرتفع غیر مسقف با توجه به احتمال پدیده صاعقه قرار گرفته نشود.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : وزش باد

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان