در حال بارگذاری... لطفا صبر کنید.

[ad_1]

سیدمصطفی میرسلیم گفت: در چند سال اخیر تبادلات تجاری عادی با خودروسازان خارجی در بخش تولید مشترک، و واردات خودرو به صورت مستقیم و از طریق نمایندگی های رسمی داخل کشور، متوقف و غیرممکن شده است و درصورت تصمیم بر واردات خودرو مجبوریم از طریق واردکنندگان غیر رسمی و دلالان دسته چندم کشور های همسایه اقدام کنیم که با قیمت های گران تمام می شود، ضمن اینکه صرفه اقتصادی، خدمات نمایندگی مجاز، ضمانت و ارائه خدمات آن از بین خواهد رفت.

وی دلیل دوم را ظرفیت تولیدی خودروسازان داخلی عنوان کرد و افزود: واردات 70 هزار دستگاه تاثیری بر قیمت های غیر عادلانه بازار و رفع انحصار در این صنعت نخواهد داشت و در عمل باعث ویژه خواری حدود 60 هزار میلیارد تومانی دلالان و واسطه ها می شد.

نماینده مجلس یازدهم اضافه کرد: با در نظر گرفتن قیمت ارز در کشور، حقوق گمرکی و تعرفه واردات خودرو، قطعا واردات خودرو های اقتصادی و رده متوسط سود سرشاری برای واردکنندگان نخواهد داشت و واردکنندگان به سمت واردات خودرو های تجملی و گران قیمت که قابلیت خرید برای عموم مردم ندارند و گروه خاصی استفاده می کنند خواهند رفت، که این موضوع علاوه بر گسترش شکاف طبقاتی، احساس بی عدالتی اجتماعی و نارضایتی شهروندان را نیز به دنبال دارد.

این نماینده مجلس، دلیل چهارم خود را برای ممنوعیت واردات 70 هزار دستگاه خودرو، ارز بری حدود دو تا سه میلیارد دلاری عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط خاص ارزی کشور و دشواری هایی که در زمینه تامین ارز برای تامین مایحتاج اساسی و دارویی وجود دارد، قطعا اولویت تخصیص ارز باید با کالا های اساسی و دارویی شهروندان باشد و انتظار 70 هزار متقاضی خودروی تجملی خارجی برای تخصیص ارز به واردات خودروی مطلوب آنها، به جای تامین کالای اساسی و دارویی 80 میلیون نفر، بی عدالتی و اجحاف در حق عموم هموطنان است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، همکاری با شرکت های خارجی برای وارد کردن فناوری های نوین صنعت خودرو را ضروری دانست و افزود: منطقی است که منابع ارزی محدودمان برای خرید و وارد کردن فناوری های نوین صنعت خودرو مانند فن آوری های دوستدار محیط زیست، و... به کار گرفته شود./ منبع: تسنیم


[ad_2]
منبع

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان