ضرورت توجه به پیشکسوتان عرصه نمایش

۱۴۰۱/۰۱/۲۳ ۱۴:۳۳ چاپ کد خبر: 158318
[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، رسول منفرد عصر سه شنبه در مراسم پاسداشت پیشکسوت هنر نمایش استاد حبیب الله پورسیفی که به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی در تالار مرکزی رشت برگزار شد با بیان اینکه یکی از اشکال نمایش به نوعی امر به معروف و نهی از منکر محسوب می شود، گفت: نمایش نه صرفاً یک حرفه بلکه مهارتی ضروری برای همه انسان ها است.

رئیس حوزه هنری گیلان افزود: بی بهره بودن از هنر نمایش موجب بسته شدن راه هایی از معرفت و ارتباط گرفتن با سایر افراد می شود.

وی با بیان اینکه این مراسم پاسداشت به معنای اجرای عدالت و قرار گرفتن هر چیزی سر جای خود است، تصریح کرد: استاد پورسیفی پیشینه نمایش استان است و جوانان نیاز دارند که این پیشینه را مدام یادآوری کنند.

منفرد با اشاره به اینکه حضور در عرصه نمایش بدون توجه به پیشینه آن ممکن نیست، افزود: شناخت استاد پورسیفی برای جوانان باعث می شود از خود بزرگ بینی مصون باشیم.

وی با بیان اینکه پاسداشت استاد پورسیفی نشان می دهد که در کار هنر، هنرمند بیش از تشکیلات اداری اهمیت دارد، گفت: دستگاه های فرهنگی و هنری گاهی خود موضوعیت بیشتری پیدا می کنند و این دور از عدالت است زیرا این سازمان ها برای خدمت کردن به هنرمندان ایجاد می شوند.

منفرد تصریح کرد: جهت گیری دستگاه های فرهنگی باید بر اساس نیاز هنرمندان باشد نه آنکه صرفاً به ساعت کاری توجه کنند.

رئیس حوزه هنری گیلان با بیان اینکه عدم مراجعه و توجه رسانه ها به پیشکسوتان موجب فساد فرهنگی می شود، بیان کرد: فساد فرهنگی از فساد اقتصادی و اداری نیز خطرناک تر است.

گفتنی است که در این مراسم از تابلوی پرتره استاد پورسیفی که اثری از محمد زحمتکش، یکی از هنرمندان استان است رونمایی شد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان