[ad_1]

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی با عنوان «جنگی بین جنگها با ایران» به نقل از منابع رژیم صهیونیستی گزارش داد که ارتش اسرائیل از سال 2017 تا کنون بیش از 400 حمله هوایی در سوریه و دیگر مناطق غرب آسیا در راستای اقدامات خود علیه ایران و متحدان این کشور در منطقه انجام داده است.

این منابع مدعی هستند که بیشتر این حملات در سوریه و حومه دمشق و تعدادی نیز علیه اهداف کوچکتر در لبنان و عراق انجام شده است. 

براساس این گزارش، مقامات رژیم صهیونیستی کمپین خود را با نام جنگی بین جنگها با هدف بازدارندگی در برابر ایران و تضعیف توان این کشور برای ضربه زدن به اسرائیل نامگذاری کرده اند. 

با این حال، تحلیلگران نظامی صهیونیستی مدعی هستند که حملات هوایی اسرائیل در سوریه جاه طلبیهای ایران را مختل کرده است اما در عین حال درگیری را به عرصه های دیگر نیز کشانده است. 

این درحالیست که طی ماههای اخیر شکستهای متنوعی را در داخل فلسطین اشغالی در برابر فلسطینی ها و در خارج در برابر ایران متحمل شده است؛ از جمله حمله موشکی اخیر به اهداف اسرائیلی در اربیل. 

 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اخیرا با انتشار اطلاعیه ای، با اشاره به هدف قرار دادن مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست ها توسط موشک های نقطه زن تاکید کرد: «تکرار هرگونه شرارت با پاسخ های سخت، قاطع و ویرانگر مواجه خواهد شد».

وال استریت ژورنال در ادامه نوشت، «آمیکام نورکین» ژنرال تازه بازنشسته شده اسرائیلی ورئیس سابق نیروی هوایی این رژیم در این زمینه می گوید، این کمپین به طور صددرصد موفق نبوده است. اما بدون اقدامات ما شرایط می توانست خیلی منفی تر باشد. 

«کارمیت والنسی» پژوهشگر موسسه مطالعات امنیت ملی اسرائیل نیز گفت: کمپین اسرائیل منجر به عقب نشینی گسترده نیروهای ایرانی از اطرف مرزهای فلسطین اشغالی به مناطق امن تر شده است. این یک استراتژی موثر است اما برای مقابله تمام عیار با ایران و تهدیداتی که از سوی این کشور متوجه اسرائیل است کافی نیست. 

تحلیلگران نظامی می گویند، ایران نفوذ گسترده خود را در سوریه حفظ کرده است و به تجهیز حزب الله با سامانه های موشکی پیشرفته که قادرند اسرائیل را با دقت بالا هدف قرار دهند ادامه داده است. 

وال استریت ژورنال در ادامه به نقل از منابع و تحلیلگران ایرانی نز نوشت: از هر 20 یا 25 حمله فقط دو حمله اهداف را منهدم می کنند و در مقابل نیروی قدس سپاه پاسداران ایران نیز به انواع مختلف به این حملات پاسخ می دهد. 

این منابع ایران همچنین میگویند، سپاه خط قرمز تعیین کرده است، اگر حمله کنید، ما پاسخ می دهیم. چشم در برابر چشم. 

یک مشاور دولتی سوریه نیز می گوید، حملات هوایی اسرائیل به طور قابل توجهی نفوذ ایران را در سوریه کاهش نداده است. و ایرانیها حضور خود را در سراسر این کشور تقویت کرده اند و تضعیف مواضع آنها بسیار دشوار است. 

هرچند که جنگنده های رژیم صهیونیستی به صورت متناوب با استفاده از حریم هوایی لبنان یا از طریق بلندی های اشغالی جولان  به سمت اهدافی در شرق و شمال غرب سوریه حملات موشکی انجام می دهند اما براساس گزارشهای رسمی دولت سوریه، اکثر این حملات از سوی پدافند موشکی سوری رهگیری و خنثی می شود؛ جدیدترین آن حمله شامگاه گذشته در غرب استان حماه انجام شد. 

انتهای پیام/م


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : جمهوری

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان