[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی در خطبه های نمازجمعه این هفته آستارا ضمن تبریک ولادت باسعادت امام حسن مجتبی (ع) و آغاز هفته کمک به محرومان و مستضعفان، به بیان فضائل و ویژگی ها اخلاقی کریم اهل بیت (ع) و الگو برداری از روش و سیره آن امام بزرگوار پرداخت.

وی با اشاره به در پیش بودن شب های قدر ضمن توصیه به استفاده از این فرصت بزرگ الهی، شب قدر را ابتدای سال حقیقی مؤمن عنوان کرد و افزود: تقدیر یک ساله هر انسانی در این شب رقم می خورد و هر کسی به اندازه بهره ای که از این شب می برد رزق دریافت می کند.

امام جمعه آستارا با اشاره به دیدار هفته گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی با کارگزاران نظام بعد از وقفه دو ساله به دلیل شرایط خاص کرونا و سخنرانی هشتاد دقیقه ای امام خامنه ای در جمع مسئولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی، این مسئله را نشانگر اهمیت موضوعات مطروحه و صلابت و اقتدار مقام معظم رهبری بیان کرد.

حجت الاسلام باقری در ادامه با تبیین فرازهایی از سخنرانی رهبر معظم انقلاب، آن را یک بسته کامل توصیه های راهبردی در زمینه های مختلف معرفتی، اخلاقی، مدیریتی، اقتصادی، فرهنگی و سیاست داخلی و خارجی عنوان کرد که می تواند راهگشای مدیران رده های مختلف قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: تأکید رهبری به عدم هر گونه معطلی در برنامه ریزی امور کشور و وابسته سازی تصمیمات مهم کشور به مسئله مذاکره، یکی از مسائل مهم و حساسی بود که حتی در دولت قبل نیز چندین بار به آن اشاره شد اما مورد توجه قرار نگرفت.

امام جمعه آستارا افزود: امروز ایستادگی تیم مذاکره کننده در مقابل زیاده خواهی های طرف های غربی موجب دستاوردهای بسیار خوبی نیز گشته است.

وی با بیان اینکه در موضوع سیاست خارجی زنده نگه داشتن مسئله فلسطین به خصوص در ماه مبارک رمضان که روز قدس را در خود دارد یکی از سیاست های همیشگی نظام مقدس جمهوری اسلامی است، گفت: جمهوری اسلامی ایران در مقابل انفعال کشورهای عربی تنها کشور حامی فلسطین مظلوم است.

امام جمعه آستارا با اشاره به عملیات های شهادت طلبانه جوانان فلسطین در روزهای گذشته که در مناطق حساس صهیونیست نشین و با سلاح گرم صورت گرفته است، ادامه داد: وارد آمدن تلفات جانی و تکرار عملیات های این چنینی ضربه مهلکی بر هیمنه پوشالی صهیونیست ها است.

وی افزود: ضعف دولت و کابینه و مهاجرت معکوس یهودیان همگی نشانه های نابودی رژیم صهیونیستی در آینده نزدیک است.

حجت الاسلام باقری در ادامه تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب به موضوع سفرهای استانی دولت اشاره کرد و گفت: حضور در بین مردم و ارتباط نزدیک و پیگیری میدانی از شاخص های دولت مردمی است که در این دولت شاهد آن هستیم و این حرکت باید تداوم داشته باشد.

وی با بیان بخش دیگری از فرمایشات رهبری در خصوص بازگشت های ارزی و وارد شدن بخشی از پول های بلوکه شده به کشور، ضرورت مراقبت از منابع ارزی را امری مهم تلقی و اظهار کرد: نباید اجازه دهیم این پول ها دوباره وارد مسیر واردات کالای های بی ثمر بشود، بلکه باید آن را در امور زیربنایی کشور استفاده کنیم.

امام جمعه آستارا با اشاره به دستور رئیس جمهور برای بررسی و شناسایی پشت پرده گرانی های اخیر و دستور قاطع برای کنترل قیمت ها در بازار، مبارزه با گرانی و حمایت از قشر محروم جامعه را موجب دلگرمی مردم و تقویت اعتماد آنها به نظام دانست.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان