[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، سید رسول منفرد در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته رشت با اشاره به نامگذاری سالروز شهادت شهید آوینی به روز هنر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: اظهار کرد: هنر بهترین ابزار برای کسب معرفت و ایجاد ترش در سپاه دشمن است.

وی تأکید رهبر معظم انقلاب بر استفاده از ابزارهای هنری در معرفی ارزش های انقلاب، افزود: ایشان ماندگاری انقلاب را در گرو نمایان شدن گفتمان انقلاب در قالب های هنری عنوان کرده اند.

رئیس حوزه هنری گیلان با بیان اینکه تأکید رهبر معظم انقلاب نشان دهنده اهمیت توجه به این موضوع است، گفت: با توجه به استفاده دشمن از همه ابزارها جبهه انقلاب حق نیز باید در راستای اعتلای هنر انقلابی تلاش کند.

وی در ادامه به نتیجه معکوس نظارت های نادرست در حوزه هنری اشاره و اضافه کرد: دولتی سازی هنر نیز در سال های گذشته جواب معکوس داشت. امروز حوزه هنری به دنبال جهانی سازی هنر ایرانی است.

منفرد همچنین با اشاره به آثار و تبعات خصوصی سازی هنر، تصریح کرد: امروز مردمی کردن هنر امری لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه شهید آوینی تربیت یافته مکتب انقلاب و امام خمینی (ره) بود، اظهار کرد: چهره هایی همانند این شهید بزرگوار و امثال مرحوم سلحشورها محصول تربیت در مسجد و گفتمان انقلاب هستند.

رئیس حوزه هنری گیلان با تأکید بر ضرورت نهادینه کردن محصول مردمی و مسجد محور، گفت: باید از گروه های مردمی حمایت کنیم تا هنر در تراز انقلاب تقویت شود.

وی با اشاره به لزوم توجه و حمایت دستگاه های دولتی از گروه های مردمی، تصریح کرد: امروز به اجماع خوبی در میان دستگاه های هنری استان گیلان دست یافته ایم و باید در راستای تولید آثار مؤثر تلاش کنیم.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان