[ad_1]

روابط ایران و عراق/ هتک حرمت قرآن کریم در سوئد/ توهین به مهدی طارمی/ روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و ... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، پیام قاطع تهران به بغداد درپی سفر اخیر وزیر خارجه عراق به ایران در صدر اخبار پر مخاطب امروز قرار گرفت.

چهارشنبه هفته گذشته ۲۴ فروردین ماه، فواد حسین به دعوت حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان راهی تهران شد.این نخستین سفر هیاتی از عراق به ایران بعد از حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به اربیل بود و در جریان این سفر، مقامات کشورمان ضمن تاکید بر اراده ایران برای داشتن روابطی عمیق، راهبردی و ممتاز با عراق به صراحت این پیام را به مقامات بغداد اعلام کردند که به هیچ عنوان اجازه نمی دهند که صهیونیست ها از طریق هیچ کشوری از جمله عراق، امنیت منطقه و ایران را به خطر بیندازند.

از دیگر موضوعات مهم خبری امروز، هتک حرمت قران کریم در یکی از شهرهای سوئد بود.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان آتش زدن کلام الله مجید در شهر لینکوپینگ سوئد توسط یک عنصر نژادپرست و افراطی دانمارکی که به بهانه آزادی بیان تحت حمایت پلیس این کشور صورت گرفت را شدیدا محکوم کرد و افزود: تکرار عمدی این اقدام هتاکانه در ماه مبارک رمضان عامل جریحه دار شدن احساسات مسلمانان در سوئد و در سراسر جهان است و  مصداق بارز نفرت پراکنی و مغایر با آزادی بیان بوده و می بایست توسط تمامی معتقدان به همزیستی و گفتگوی بین ادیان محکوم شود.

در همین رابطه احمد معصومی فر سفیر کشورمان در سوئد در توییتی نوشت: آتش زدن قرآن در ماه مبارک رمضان مصداق بارز اسلام ستیزی نژادپرستانه است. اروپا میراث دار پدیده شوم نسل کشی و فاشیسم است. عجیب است که از این تجربه تلخ تاریخی درس گرفته نشده و هم چنان از ابراز همان ایدئولوژی نفرت حمایت می شود.

امروز همچنین سفیر ایران در پرتغال به توهین سایت باشگاه اسپورتینگ به طارمی و ایرانیان واکنش نشان داد.

مرتضی دامن پاک جامی در صفحه توییتر خود در این ارتباط نوشت: شعبده بازی مرد پارسی در سیرک اتفاق نمی افتد، بلکه به صورت «هت تریک» در مسابقه فوتبال است. این هنر یک «شاهزاده پارسی» است که با گل های زیاد می آید!

باشگاه اسپورتینگ لیسبون اخیرا در بیانیه ای علیه طارمی موضع گرفته بود و او را مار افسونگر خطاب کرده بود.

اظهارات محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی هم از خبرهای پربازدید بود.

رئیس مجلس با اشاره به رهنمودهای اخیر رهبری، خاطرنشان کرد: در نظر داشتن رضای الهی در کارها، پرهیز از رفتارهای نمایشی، دوری از غرور و انفعال و مغتنم شمردن فرصت مسئولیت تکلیفی برای عموم مسئولان کشور محسوب می شود، اما نمایندگان مجلس این رهنمودها را باید به طور ویژه نصب العین قرار دهند، چرا که در بسیاری از مناطق کشور نمایندگان در نظر مردم نزدیکترین نمونه از مسئولان کشوری هستند و کار درست و غلط یک نماینده نقش موثری در اعتماد مردم به کلیت نظام خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به وضعیت گرانی ها که باید مورد توجه مسئولان اجرایی قرار گیرد، تاکید کرد: گرانی اقلام اصلی معیشت و رفاه مردم نکته مهمی است و درست است که ریشه گرانی ها در تورم ناشی از عملکرد دولت های پیشین است، اما این مساله وظیفه دستگاه های مربوطه را در کنترل قیمت ها نفی نمی کند و امیدوارم تلاش های شبانه روزی آنها در مهار زدن بر افسار گرانی ها هر چه سریع تر به نتیجه برسد و نگرانی های مردم در تامین معیشت برطرف شود.

در آستانه روز ارتش، فرماندهان و کارکنان نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در مرقد مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی با آرمان های امام راحل تجدید بیعت کردند.

امیرسرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران هم با صدور پیامی به مناسبت ۲۹ فروردین، روز ارتش و حماسه آفرینی های نیروی زمینی قهرمان، خاطر نشان کرد: هر نوع تهدیدی را با بالاترین سطح توانمندی پاسخ خواهیم داد.

به همین مناسبت سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی اعلام کرد که نیروهای مسلح در صف واحد با نصب العین قرار دادن " بیانیه گام دوم انقلاب" ، نقشه راه "قوی شدن" را بر اساس منویات رهبری پرشتاب تر از گذشته به پیش می برند.

پیام های دیگر به مناسبت روز ارتش را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

ارتش به حصن حصین واقعی انقلاب اسلامی تبدیل شده است

ارتش به قدرت بازدارنده کشور برابر تهدیدات نظام سلطه مبدل شده است

توانمندی های نظامی ایران شرایط بن بست اهداف منطقه ای قدرت های سلطه گر را فراهم کرده است

تبریک امیر سرتیپ صباحی فرد به مناسبت روز ارتش و گرامیداشت حماسه آفرینی های نیروی زمینی

***

خبرنگار ایسنا هم با حضور در پادگان ۰۱ ارتش که در طول سال، به بیش از ۵ هزار سرباز تازه کار، آموزش مقدماتی نظامی می دهد، گفت و گوهایی با تعدادی از مسئولان این پادگان انجام داده است که از خبرهای پرمخاطب بامداد امروز بود.

مرکز آموزش شهدای وظیفه نیروی زمینی ارتش(نزاجا) یا همان مرکز ۰۱ نام یکی از پادگان های آموزش سرباز است که در تقاطع بلوار هجرت و بزرگراه بسیج در شرق تهران قرار دارد. این مرکز همواره از سوی ارتش به عنوان پرچم دار پادگان های آموزش سرباز معرفی می شود و فرماندهان عالی رتبه ارتش نسبت به آن توجه ویژه ای دارند.

* گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز (یکشنبه) بیست و هشتم فروردین ماه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید و ببینید.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان