[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز در دیدار با سفیر پرتغال در تهران با بیان اینکه راهبرد جمهوری اسلامی ایران گسترش تعاملات با همه کشورها در حوزه های مختلف است، گفت: دیپلماسی فرهنگی یکی از مهمترین ابزارهای آشنایی بین ملت ها است و ارتقای روابط فرهنگی ایران و پرتغال منجر به گسترش مناسبات اقتصادی و سیاسی نیز خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه گسترش روابط فرهنگی بین المللی در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی دنبال می شود، افزود: در دوره جدید از فعالیت این سازمان سعی در گسترش روابط و تعاملات خارجی با سایر کشورها داریم.

اسماعیلی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، به عنوان رویداد بزرگ فرهنگی کشورمان، گفت: در این نمایشگاه میلیون ها مخاطب از اهالی فرهنگ و هنر، دانشگاهیان، دانشجویان و دانش آموزان و در رده های مختلف سنی و تحصیلی حضور دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر حضور و همکاری های مشترک دو کشور در جشنواره ها، نمایشگاه های مختلف در حوزه های کتاب، موسیقی، نمایش، سینما و … تاکید کرد همچنین ترجمه آثار بزرگان دو کشور، برگزاری جشنواره ها و هفته های فرهنگی و … را از دیگر زمینه های همکاری های مشترک بین ایران و پرتغال عنوان کرد و بر اجرای کامل موافقتنامه مشترک همکاری های فرهنگی دو کشور تاکید کرد.

در این دیدار «کارلوس کوشتا نهوش» سفیر پرتغال در تهران با ابراز خرسندی از دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: دولت های دو کشور دارای روابط دیرینه ای هستند و روابط نزدیک ایران و پرتغال سابقه ای به طول چندین قرن دارد.

وی با تاکید بر اهمیت نقش فرهنگ در گسترش روابط دولت ها و ملت ها، افزود: فرهنگ منجر به ایجاد پل ارتباطی مستحکم میان دولت ها و ملت ها می شود و ارتقای آن ارتقای روابط اقتصادی و سیاسی را نیز فراهم می کند.

سفیر پرتغال در تهران در بخش دیگری از سخنان خود بر گسترش همکاری های فرهنگی، هنری و ادبی میان دو کشور تاکید کرد و گفت: همکاری مشترک در حوزه سینما از طریق بنیاد سینمایی فارابی، ترجمه آثار ادبی دو کشور و ترویج زبان، برگزاری هفته های فرهنگی و هنری در ایران و پرتغال از جمله موضوعات همکاری های مشترک فرهنگی میان دو کشور است.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان