[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم اکبرزاده ظهر دوشنبه در گفتگو با رسانه با اشاره به اینکه تاکنون برای ۴۵ درصد اراضی شالیزاری استان گیلان خزانه گیری شده است، افزود: این میزان معادل بیش از ۱۰۷ هزار هکتار از ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری استان گیلان است.

وی با بیان اینکه تا به امروز بیش از ۱۹۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان گیلان برای کشت شخم زمستانه زده شده اند، گفت: این میزان معادل ۸۰ درصد از اراضی های شالیزاری است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان همچنین در ادامه به زمان رهاسازی آب سد سفیدرود اشاره و اضافه کرد: بر اساس اعلام آب منطقه ای گیلان ۱۲ اردیبهشت ماه زمان آغاز رها سازی آب سد است.

وی با اشاره به نشا در برخی از شالیزارهای استان گیلان، تأکید کرد: با توجه به کاهش سطح آب پشت سد سفیدرود و برای جلوگیری از مشکل کمبود منابع آبی شالیکاران باید بر اساس تقویم زراعی کشت شالیزار خود اقدام کنند.

اکبرزاده ادامه داد: نشا شالیزارها در استان گیلان هر ساله از اواخر زمستان با انجام شخم اول آغاز و در اواخر تیر ماه با برداشت محصول به پایان می رسد.

وی با بیان اینکه هر ساله بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن شلتوک از اراضی شالیزاری استان گیلان برداشت می شود، گفت: از این مقدار ۷۵۰ هزار تن برنج سفید استحصال می شود.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان