[ad_1]

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور و وزیر کشور خواست تا با فوریت نماینده ای ویژه برای رفع مشکل مردم دهستان سراوان به گیلان اعزام کنند و با کار جهادی زمینه اقدامات لازم برای بسته شدن و انتقال محل پسماند سراوان به مکانی دیگر صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا احمدی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن جنایات رژیم اشغالگر قدس و جنایتکاران کودک کش، بیان کرد: تحرک و تلاش جوانان فلسطنی در سرزمین های ۱۹۴۸ و مرکز سرمزین های اشغالی نشان داد فلسطین برخلاف تلاش آمریکا و پیروانش زنده است و هرگز به فراموشی سپرده نخواهد شد و با ادامه تحرکات جاری و به فضل الهی پیروزی نهایی ازآن مردم فلسطین خواهد بود.

وی در ادامه در رابطه با مشکلات استان گیلان و حوزه انتخابیه اش گفت: مردم گیلان بیش از ۳۶ سال است که ناله می زنند و در ادوار گذشته قول دادند و عمل نکردند و برای رفع مشکل پسماند زباله  سراوان روزشمار گذاشتند. مردم دهستان سراوان شهرستان رشت چشم به روزشمار دوخته بودند که شاید با انتقال محل پسماند زباله سراوان به مکانی دیگر مابقی عمر خود را به دور از بوی تعفن زباله  و از بین رفتن بیماری های پوستی، گوارشی، تنفسی و سرطان ادامه حیات دهند، اما روزشمار تمام شد و تمام سخنان و قول های مسئولین استانی بدون هیچ نتیجه ای پایان یافت.

نماینده مردم رشت خطاب به رئیس جمهور و وزیر کشور گفت: آیا مشاهده کردید که زباله سراوان از مرز ارتفاع ۱۱۰ متر گذشته است؟ و در بیش از ۱۰ هکتار در دل جنگل زهرابه ای در حد متوسط ۱۰ لیتر زهرابه از دل این زباله ها استخراج می گردد.

احمدی در ادامه تاکید کرد: آقای رئیسی مردم به شما اعتماد داشته و همچنان اعتماد دارند که برای خدا برای رفع مشکل مردم شبانه روز تلاش می کنید. مردم سراوان به اینکه دولت شما مشکل پسماند زباله سراوان را برطرف خواهد کرد، امیدوار بودند. آیا می دانید بیش از دو هفته است که اهالی دهستان سراوان در محل ورودی زباله سراوان تحصن کرده اند و با دهان  روزه و چشمی گریان از شما استمداد می طلبند؟

دبیر دوم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس رئیس جمهور و وزیر کشور را مورد خطاب قرار داد و عنوان کرد: مردم به شما علاقه مندند و به پیگیری های شما امید دارند، اگرچه برخی دولتمردان شما مردم را دلسرد کرده اند، ولی مردم پای انقلاب و شهدا تا پای جان ایستاده اند. لذا تقاضا دارم با فوریت و ضرورت نماینده ای ویژه برای رفع مشکل مردم دهستان سراوان به گیلان اعزام کنید و با کار جهادی زمینه اقدامات لازم برای بسته شدن و انتقال لندفیل سراوان به مکانی دیگر صورت گیرد تا اعتماد مردم ولایتمدار سراوان به دولت مردمی شما جلب شود و برای جلوگیری از احتمال سوء استفاده دشمنان داخلی و خارجی ملت ایران مردم متحصن در مدخل ورودی روستای سراوان به خانه های خود بازگردند.

نماینده رشت در پایان خاطرنشان کرد: معضل بزرگ زباله سراوان زمانی فقط به همان محدوده دهستان سنگر محدود می  شد ولی امروز نه تنها سه شهرستان رشت، صومعه سرا و انزلی را مستقیما درگیر کرده است، زهرابه های زباله سراوان وارد رودخانه های استان می شود و با فاضلاب شهری، صنعتی و بیمارستانی جاری شده و وارد تالاب انزلی و دریای خزر می شود و این فاضلاب ها به جای آب کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد، بنابراین مردم امیدوارند با دست توانای شما این مشکل برطرف گردد.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان