[ad_1]

نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از ممنوعیت صادرات سیب زمینی، پیاز و گوجه و بادمجان تاکید کرد که این موضوع بر خلاف قانون بودجه سال جاری بوده و باید سریعتر لغو گردد.

به گزارش ایسنا، ذبیح الله اعظمی در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس بیان کرد: معاون بازرگانی وزارت کشاورزی در بخش نامه ای صادرات سیب زمینی، پیاز و گوجه فرنگی و بادمجان را ممنوع کرده است. در وهله اول این ممنوعیت بر خلاف لایحه بودجه سال جاری است که در آن تاکید شده ممنوعیت صادرات محصولات کشاورزی، حداقل باید از ۶ ماه قبل اعلام شود؛ نه این که به صورت شب نامه ابلاغ گردد.

وی در ادامه اظهار کرد: وزیر جهاد کشاورزی  بارها اعلام کرده است که اجازه نمی دهد از جیب کشاورزان هزینه شود اما این بخشنامه عین دست کردن در جیب کشاورزان است. حداقل محصولات کشاورزی  باید به صورت تضمینی خریداری شود. باید هر چه سریعتر این بخشنامه باطل گردد. در غیر این صورت مجلس  به وظیفه قانونی خود عمل می کند.

نماینده مردم جیرفت در مجلس تصریح کرد: آیا وزیر کشاورزی از تعرفه حمل و نقل محصولات کشاورزی اطلاعی دارد؟ این موضوع یکی از مشکلات اصلی کشاورزان به شمار می رود.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان