[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، رضا ثقتی عصر سه شنبه در جلسه شورای اداری با اشاره به برگزاری هفته فرهنگ و هنر شفت، اظهار کرد: مسئولیت کمیته فرهنگی و هنری طرح های سالم سازی دریا بر عهده ارشاد اسلامی گیلان است و رؤسای ادارات ارشاد شهرستان ها باید برنامه ها و عملکرد خود را به کمیته ها گزارش دهند.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای عادی سازی ناهنجاری ها در سواحل و انتقال آن به شهرها، افزود: باید با برقراری ارتباط و استفاده از ظرفیت های مؤسسات و انجمن های فرهنگی و هنری شهرستان های ساحلی و حتی کانون های مساجد نزدیک طرح های سالم سازی دریا برنامه های مفرح و جذابی در این شرح ها برای استفاده عموم شهروندان و مسافران و گردشگران اجرا شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر لزوم تشکیل جبهه متحد فرهنگی در این استان، گفت: برنامه ریزی برای استفاده صحیح از طرح های سالم سازی دریا با رویکرد تقویت بنیان خانواده به عنوان یکی از مهمترین دغدغه های فرهنگی جامعه ضرورت دارد.

ثقتی با تاکید بر اینکه ارشاد اسلامی فرمانده محور فرهنگی هر شهرستان است، تصریح کرد: نباید عادی سازی ناهنجاری ها و بی حرمتی ها در خصوص حجاب اسلامی از سواحل به شهرها رسوخ پیدا کند و باید با برنامه ریزی صحیح و مناسب شرایط لازم برای استفاده صحیح خانواده ها از سواحل گیلان فراهم شود.

برنامه ریزی برای استفاده از سواحل با رویکرد تقویت بنیان خانواده

برگزاری بزرگداشت آیت الله میرزای شفتی تابستان امسال

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری شفت به عنوان شهر عالمان نامدار تشیع، گفت: هفته فرهنگ و هنر شفت فرصتی است که ظرفیت های فرهنگی و هنری و دینی این شهر معرفی شود در همین راستا بزرگداشت آیت الله میرزای شفتی در تابستان ۱۴۰۱ در این شهرستان برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه اقتصاد فرهنگ و هنر اولویت این اداره کل است، تاکید کرد: علاوه بر اینکه در خصوص معرفی علمای این شهر به عنوان شهر عالم پرور کمتر کار شده پیگیر احیا انجمن های ادبی هنری شفت نیز هستیم.

ثقتی با اشاره به اینکه لاهیجان را به نام شهر تئاتر خیابانی می شناسند، ادامه داد: با وجود گذشت ۸ سال، هنوز از هفته فرهنگ و هنر رشت به نیکی یاد می شود و معتقدم هفته فرهنگ و هنر شفت فرصتی برای معرفی ظرفیت های فرهنگی و هنری و دینی این شهر است.

وی با بیان اینکه ارشاد گیلان به شفت نگاه ویژه ای دارد، تاکید کرد: باید برای هر شهر برنامه ای متناسب با هنر، قومیت، آداب و رسوم، فرهنگ و پیشینه و رویدادهای تاریخی آن شهر داشته باشیم.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان