[ad_1]

حجت الاسلام محمدجواد باقری ارومی در گفتگو با خبرنگار مهر با محکوم کردن حملات اخیر رژیم صهیونیستی به فلسطین و یورش به مسجدالاقصی، افزود: همه ساله با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان سختگیری های رژیم صهیونیستی نسبت به مسلمانان فلسطین به خصوص نمازگزاران روزه دار بیشتر می شود.

امام جمعه آستارا با بیان اینکه امسال با توجه به عملیات های موفق جوانان مبارز فلسطینی و وارد کردن تلفات سنگین به هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی و نشان دادن ضعف عمیق امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل غاصب، کینه صهیونیست ها نسبت به مردم مظلوم فلسطین بیشتر شده و همین امر باعث افزایش جنایات صهیونیست ها در روزهای اخیر شده است، تصریح کرد: مسلمانان جهان در کنار یکدیگر و با یکپارچگی برای فلسطینیان یک صدا شده و جبهه مشترک علیه رژیم نامشروع صهیونیستی تشکیل دهند.

وی با اشاره به اینکه حقوق بشر از دیدگاه غربی ها فقط حقوق خودشان و کشورهایی است که با آنان همراه هستند و حقوق بقیه ملت ها را اصلاً در نظر نمی گیرند، گفت: در این بین برخی کشورهای عربی و به ظاهر اسلامی منطقه نیز که منافع خود را در تقویت دشمنان اسلام و ایران می بینند نه تنها در مقابل جنایات صهیونیست ها سکوت کرده اند، بلکه خود نیز عامل تقویت و حمایت از رژیم غاصب اسرائیل هستند.

حجت الاسلام باقری ارومی در ادامه خواستار برخورد جدی سازمان های بین المللی از جمله سازمان ملل متحد با وحشیگری های اسرائیل شد و تأکید کرد: با توجه به در پیش بودن روز جهانی برنامه های روز جهانی قدس باید محتوا محور و بیدار آفرین باشد.

وی تظاهرات و حضور در خیابان های کشورهای مختلف جهان را حداقل ترین بزرگداشت برای روز جهانی قدس دانست و افزود: باید در کنار تظاهرات ها به اهمیت مسئله فلسطین، جعلی بودن رژیم غاصب صهیونیستی، جنایات چند ده ساله این رژیم جنایتکار بر علیه مردم مظلوم فلسطین و تشکیل حکومت مردمی با حضور همه ساکنان فلسطین به عنوان تنها راه حل نجات سرزمین فلسطین پرداخت و آن را به عنوان یک مطالبه جهانی مطرح کرد.

حجت الاسلام باقری ارومی با بیان اینکه ایستادگی و مقاومت در مقابل ظلم و ستم ظالمان و مستکبران مهم ترین پیام روز جهانی قدس، است، اضافه کرد: همه مردم جهان به خصوص مسلمانان باید بدانند طبق فرمایش خداوند عالم در آیه ۱۱۳ سوره مبارکه هود؛ دل سپردن به ظالمان و تکیه کردن به آنان، نتیجه ای جز هلاکت و نابودی ندارد و کسی هم به کمک و فریاد دلدادگان به ظالمان نخواهد رسید.

امام جمعه آستارا اظهار کرد: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار هم خواهد دانست که قدرت مقابله در مقابل کسانی که با قدرت ایمان در مقابل آنان ایستاده اند را نخواهد داشت و به اذن خدا گروه اندک با ایمان بر گروه بسیار بی ایمان غلبه خواهد کرد.

وی گفت: از آنجا که فلسطین و قدس شریف و مسجد الاقصی به عنوان اولین قبله مسلمانان و محل معراج پیامبر اکرم (ص) و همچنین مدفن تعداد زیادی از انبیای الهی، همیشه مورد توجه مسلمانان بوده و در دوران های مختلف تاریخی حاکمیت مسلمانان بر آن سرزمین به عنوان برتری بر یهود بوده است، لذا همیشه به عنوان مسئله اول جهان اسلام مطرح بوده است.

حجت الاسلام باقری ارومی با اشاره به اینکه دشمن صهیونیستی با سیاست های تفرقه افکنانه خود همواره سعی کرده مسئله فلسطین را به حاشیه ببرد و به همین منظور با ایجاد مسائل دیگر مانند اختلافات داخلی مسلمانان، درگیری های مذهبی و بروز جنگ از طریق راه انداختن گروه های تروریستی مسلمانان را مشغول این اختلافات کرده و با راه انداختن تبلیغات رسانه ای در جهان، ذهن مردم دنیا را از مسئله فلسطین به موضوعات مورد نظر خود سوق داده است، ادامه داد: بیداری و آگاهی مسلمانان و هوشیاری آنها در مقابل این نقشه های شوم تنها با حفظ وحدت و اتحاد و تقویت روابط کشورهای اسلامی در زمینه های مختلف سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی با یکدیگر مقدور است.

امام جمعه آستارا اضافه کرد: در سایه اتحاد، وحدت و ایجاد جامعه قدرتمند جهان اسلام است که می توان بر قدرت دروغین دشمنان و نقشه های شوم آنها غلبه کرد و زمینه استقرار حکومت عدل توحیدی و الهی در قیام جهانی حضرت مهدی (عج) را ایجاد کرد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان