[ad_1]

سفر دختر قالیباف به ترکیه/ مذاکرات وین/ انتقاد از افزایش قیمت اینترنت/ طرح صیانت از فضای مجازی و ... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، سفر دخترو داماد محمدباقر قالیباف به ترکیه و حواشی مربوط به آن در  صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت.

روز گذشته چند مسافر استانبول از بروز مشکل یک خانواده با متصدی فرودگاه، فیلم و عکس هایی برای فعالان فضای مجازی می فرستند که گویی به علت حجم بالای بار به مشکل برخوردند.

ادعای فعالان فضای مجازی در ساعات اول این بود که خانواده نامبرده، خانواده محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی است؛ ادعایی که تنها چند ساعت بعد توسط پسر محمدباقر قالیباف تأیید شد.

الیاس قالیباف در اینستاگرامش متنی را منتشر کرده که در عین عذرخواهی از مردم ایران، ادعای کاربران توییتری را نقض کرده و نوشته است که آن ها برای خرید سیسمونی به ترکیه نرفته بودند و ناراستی ها و بزرگنمایی هایی در متن های منتشر شده وجود دارد، اما به هر صورت انجام این سفر خطایی نابخشودنی است.

تحلیل یک کارشناس مسایل آمریکا درباره طرح "چشم پوشی ایران از انتقام خون سردار سلیمانی" در رابطه با مذاکرات وین در ازای خارج کردن نام سپاه از لیست گروه های تروریستی از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان ایسنا بود.

امیرعلی ابوالفتح با تاکید بر این که "نمی دانم آمریکایی ها رسما درخواست داده اند که در ازای خارج کردن نام سپاه از لیست گروه های تروریستی، ایران از انتقام خون سردار سلیمانی دست بردارد یا نه! گفت: این موضوع بیشتر در فضای رسانه ای شنیده و دیده می شود. با شناختی که از آمریکایی ها دارم، بعید است به طور رسمی درخواست داده باشند که ایران از انتقام خون سردار سلیمانی دست بردارد.

در همین رابطه روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی مطرح کرد، مقامات رژیم صهیونیستی با نگرانی از انجام شدن توافقی در مذاکرات وین و تصمیم دولت بایدن در زمینه حذف نام سپاه پاسداران از «لیست سازمان های تروریستی خارجی» آمریکا، اخیرا کارزارهای متمرکزی را علیه توافق و علیه این اقدام در واشنگتن به راه انداخته اند.

به نوشته این روزنامه، مقامات اسراییلی خود را برای تحولاتی چشم گیر در هفته جاری در رابطه با مذاکرات میان قدرت های جهانی و ایران بر سر برنامه هسته ای آن آماه می کنند. انتظار می رود جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا طی روزهای آتی اعلام کند که آیا تصمیم گرفته است بگذارد نام سپاه در لیست سازمان های تروریستی آمریکا باقی بماند یا به خواسته ایران عمل کرده و نام آن را از لیست خارج کند.

انتقاد نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از افزایش غیرقانونی قیمت اینترنت هم از دیگر اخبار پربازدید بود.

علی بابایی کارنامی با بیان اینکه افزایش قیمت اینترنت در این مقطع به صلاح نیست و نباید برای اینترنت قیمت هایی درنظر گرفته شود که هزینه سبد خانوار را افزایش دهد،تصریح کرد: بنده اگر در جایگاه دولت بودم حتی اینترنت را رایگان در اختیار این اقشار قرار می دادم، نباید برای اینترنت قیمت هایی درنظر گرفته شود که هزینه سبد خانوار را افزایش دهد، به ویژه برای اقشار آسیب پذیر جامعه که خیلی برای ما مهم هستند. ما افزایش قیمت ها به این سبک را قبول نداریم.

غلامرضا نوری قزلجه عضو کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی هم به ارائه توضیحاتی درباره وضعیت بررسی طرح صیانت در مجلس پرداخت و گفت: نسخه اولیه طرح صیانت به شورای عالی فضای مجازی برای اعلام نظرات ارجاع داده شده است و بعد از اعلام نظرات آن ها هیئت رئیسه تصمیم می گیرد که این موضوع در یک کمیسیون تخصصی و یا یک کمیسیون مشترک جدید مورد بررسی قرار گیرد.

فرمانده مرکز بهینه سازی، نوسازی و ساخت قطعات شهید زرهرن نیروی زمینی ارتش از آغاز ساخت ۱۰۰ دستگاه تریلر فوق سنگین در نیروی زمینی ارتش خبر داد که امروز با حضور فرمانده کل ارتش رونمایی شد.

 سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در آیین رونمایی از تولیدات این مرکز با بیان اینکه نیروی زمینی در سال های اخیر رشدی تصاعدی در عرصه های مختلف و نوع نگاه به ماموریت ها و سرعت عمل و واکنش سریع نسبت به هر آنچه که از این نیرو خواسته شده، داشته است، گفت: به مردم کشورمان اعلام می کنیم ارتش و نیروهای مسلح برای تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی با تمام توان و قدرت ایستاده اند و در مقابل هر تهدیدی که بخواهد نظام و مرزهای کشور و آرامش ملت را هدف قرار دهد، با قدرت، پاسخگویی لازم را خواهیم داشت و دشمنان ملت را آرام نخواهیم گذاشت.

امروز در جلسه هیأت دولت هم که به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی برگزارشد، با هدف تأمین نظر مجلس شورای اسلامی، مصوبه مربوط به سامانه هماهنگ شده توصیف و کدگذاری کالا را اصلاح شد که به موجب این اصلاحیه، وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است اصلاحات مزبور را در روزنامه های کثیر‏الانتشار و تارنمای (وب سایت) اختصاصی گمرک آگهی کند.

در همین جلسه رئیس جمهور به معاون اول ماموریت داد با تشکیل کمیته ای با حضور مسئولان ذیربط، مشکلات و موانع حوزه تجارت را احصا و در کوتاه ترین زمان برای حل آنها تدبیر کنند و تاکید کرد: پیگیری رمز موفقیت دستگاه ها در انجام وظایف و ماموریت های شان است و مشکلات فقط با دستور دادن حل نمی شود، بلکه دستورات باید منجر به اقدام و عمل جدی شود.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان