[ad_1]

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری فارس، یک وزیر اوکراین امروز دوشنبه (۱۸ فوریه/ ۲۹ فروردین) اعلام کرد حمله روسیه به بین ۲۰ تا۳۰ درصد از زیرساخت های اوکراین را نابود یا تخریب کرده است و خسارتی نزدیک به ۱۰۰ میلیارد دلار به این کشور وارد کرده است.

«الکساندر کوبارکوف»، وزیر امور زیرساختی اوکراین در گفت وگویی با خبرگزاری رویترز تصریح کرد که بازسازی زیرساخت ها طی دو سال آینده با کمک دارایی های مسدودشده روسیه انجام خواهد شد.

خبرگزاری رویترز نوشته اوکراین پیش از این برآورد دقیقی از اثرات جنگ بر زیرساخت هایش شامل جاده ها و پل ها ارائه نکرده اگرچه مقام ها می گویند هزینه کلی خسارت های واردشده به اوکراین از بخش حمل و نقل گرفته تا مسکن و سایر ساختمان ها تا کنون به حدود ۵۰۰ میلیارد دلار رسیده است.

کوبارکوف در گفت وگو با رویترز گفته تقریباً همه بخش های زیرساخت های حمل و نقل اوکراین یکی پس از دیگری لطمه دیده اند. او گفت عملیات روسیه باعث وارد شدن سطوح متفاوتی از لطمه به به بین ۲۰ تا ۳۰ درصد از کل زیرساخت های اوکراین شده است. 

او تصریح کرد تا به حال بیش از ۳۰۰ پل در جاده ها تخریب شده یا آسیب دیده اند، همچنین بیش از ۸۰۰۰ کیلومتر از جاده ها نیاز به تعمیر یا بازسازی دارند ضمن اینکه ده ها پل مربوط به قطار هم منفجر شده اند. کوبارکوف میزان خسارت را نزدیک به ۱۰۰ میلیارد دلار برآورد کرده است.

روسیه از روز ۵ اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی زدایی» از این کشور اعلام کرد.

روسیه همچنین اعلام کرده  اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه های موجود میان جدایی خواهان و کی یف حاصل شده بود عمل نکرده است.

اوکراین ساعاتی بعد از حمله روسیه اعلام کرد تمامی ارتباطات دیپلماتیک با این کشور را قطع کرده است. کشورهای غربی در واکنش به اقدام نظامی روسیه تا کنون در چندین نوبت تحریم هایی را علیه اکثر نهادهای مالی، بخش انرژی و نخبگان سیاسی مسکو اعلام کرده اند.

انتهای پیام/


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : تیر

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان