[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی بعد از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری در فرمانداری آستارا با اشاره به اینکه گاهی صحنه هایی از روزه خواری علنی را در شهر شاهد هستیم و این شایسته یک شهر مرزی نیست، تصریح کرد: مسئولان در جامعه حضور داشته باشند حضور و بازدید مسئولان از بازار و اماکن عمومی برای مقابله با روزه خواری، بازدارنده است و در روزه خواران ایجاد شرم و حیا می کند.

وی افزود: بدحجابی و سگ گردانی را نیز نباید شاهد باشیم و بهتر است برای مقابله با این مشکلات، کارها و برنامه های فرهنگی و تبلیغی افزایش یابد.

حجت الاسلام باقری ارومی گفت: با توجه به اینکه شهرستان آستارا یک شهر مرزی است نصب بنرها و بیلبوردهای حاوی پیام های فرهنگی و عقیدتی در نقاط مختلف شهر امری ضروری است.

وی از مسئولان خواست، از فرصت مرزی شهرستان برای انتقال پیام های فرهنگی و صلح و دوستی به مسافران و گردشگران استفاده کنند.

امام جمعه آستارا ایجاد فضاهای فرهنگی و معنوی لازم برای رانندگان خارجی را ضروری دانست و افزود: متأسفانه بسترهای لازم برای این امر فراهم نیست اما تأمین این ملزومات باید در برنامه قرار گیرد.

حجت الاسلام باقری ارومی بر کنترل فضای مجازی و نظارت بر محتواهای منتشر شده در آن تاکید کرد و برخورد قاطع، درست و غیر خشن با عاملان ناهنجاری های یادشده را خواستار شد.

افزایش طلاق توافقی نگران کننده است

رئیس دادگستری آستارا در این جلسه از افزایش طلاق های توافقی خبر داد و میانگین طلاق توافقی در این شهرستان را ۲۰ مورد در ماه اعلام کرد و گفت: در کنار طلاق عادی متأسفانه رواج طلاق توافقی، بسیار نگران کننده است.

عباس جاذب علت عمده این معضل را مشکلات اقتصادی دانست و گفت: متأسفانه نتیجه صحبت ها و مشاوره های متعدد با زوجین به نتیجه ای نمی رسد و تبعات این مشکلات در جامعه فراگیر خواهد شد.

رئیس دادگستری آستارا اشتغال زایی برای جوانان را عاملی برای جلوگیری از فروپاشی خانواده ها دانست و از مسئولین خواست تا در این مورد گزارش ارائه دهند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان