[ad_1]

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری فارس، رسانه های غربی بامداد سه شنبه از آغاز مرحله جدیدی از عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین خبر دادند.

مسئول ستاد ریاست جمهوری اوکراین اعلام کرد که موج دوم جنگ با حملات گسترده روسیه به شرق این کشور آغاز شده است.

«ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین نیز گفت: «نیروهای روسی، نبرد دنباس را که از مدت ها پیش در حال آماده سازی آن بودند، آغاز کردند».

همزمان خبرگزاری «رویترز» نیز از شنیده شدن صدای آژیر هشدار در سراسر کشور اوکراین خبر داد.

«اُلکسی دانیلوف» دبیر شورای امنیت ملی اوکراین طی بیانیه ای توضیح داد: «بامداد امروز، مرحله فعال تهاجم روسیه در تقریبا کل جبهه دونتسک، لوهانسک، خارکیف آغاز شد. اشغالگران سعی در شکستن خطوط دفاعی ما دارند».

منابع محلی با انتشار کلیپ های ویدئویی گفتند علاوه بر فعال شدن آژیر هشدار در سراسر اوکراین، نظامیان روسیه و نیروهای منطقه دونتسک در حال شلیک موشک و راکت به مناطق شرق این کشور هستند.

 

 

پیش از این، سخنگوی وزارت دفاع اوکراین گفته بود که روسیه نیروهای خود را در شرق این کشور متمرکز کرده تا بتواند دو منطقه دونتسک و لوهانسک را به کنترل خود در آورد.

ادعای زلنسکی در حالی مطرح می شود که سال گذشته روسیه بارها به دولت زلنسکی درباره حملات توپخانه ای به منطقه خودمختار دونباس هشدار داده بود و در نهایت پنجم اسفند ماه پس از به رسمیت شناختن استقلال این منطقه، «عملیات ویژه» در حمایت از دونباس را در اوکراین آغاز کرد که تاکنون ادامه دارد.

با تداوم درگیری ها در اوکراین، روسیه در تلاش است با تصرف شهر تحت محاصره ماریوپل، منطقه ضمیمه شده کریمه را به دونباس متصل کند. مسکو روز یکشنبه اعلام کرد نظامیان حاضر در این شهر مهلت دارند خود را تسلیم کنند اما اوکراینی ها این پیشنهاد را رد کردند. (جزئیات بیشتر)

در همین ارتباط «دنیس شمیهال» نخست وزیر اوکراین گفت: «شهر هنوز سقوط نکرده است. همچنان نیروهای نظامی و سربازان ما در آنجا حضور دارند و تا آخر خط می جنگند. ما تسلیم نمی شویم».

انتهای پیام/خ


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : تیر

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان