[ad_1]

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری فارس، «احسان رفاهی» خبرنگار فارس در اوکراین از شهر «میکولائیف» یا شهر کشتی ها در ۶۵ کیلومتری دریای سیاه گزارشی از تحولات جنگ تهیه کرده است. 

به گفته وی، هر شب صدای آژیر خطر و انفجارهای مهیب در این شهر به گوش می رسد. آب شهر قطع است و غیرنظامیان و شهروندان شهر با مشکلات فراوانی روبرو هستند. اهمیت این شهر از آنجا است که گذرگاه رسیدن نیروهای روسیه به بندر استراتژیک اودسا است. 

خبرنگار فارس از آخرین خبرها از بندر «ماریوپل» که تحت تسلط روسیه درآمده هم گزارش داد، امکان تخلیه غیرنظامیان از شهر وجود ندارد و در منطقه صنعتی «آزوفستال» نیروهای نظامی اوکراینی همچنان سلاح به دست دارند و حاضر به تسلیم نیستند. 

وی به نقل از مقامات اوکراینی در خصوص آخرین تحولات در اوکراین، افزود ۸۰ درصد منطقه «لوهانسک» در جبهه شرقی هم به کنترل نیروهای روسیه درآمده است. 

 

 

روز پنجشنبه بود که «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در دیدار خود با رئیس جمهور این کشور به وی گفت که روسیه «ماریوپل» را تحت کنترل خود درآورده است. شویگو به پوتین گفت کل این شهر به استثنای کارخانه فولاد «آزوفستال» که حدود ۲۰۰۰ شبه نظامی اوکراینی هنوز در آن مستقر هستند، به تصرف نیروهای روس درآمده است. (جزئیات بیشتر)

به گفته وزیر دفاع روسیه، حدود ۱۵۰۰ ملی گرا در ماریوپل تسلیم شدند، در حالی که باقی مانده ها از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی در منطقه صنعتی استفاده می کنند. بعد از آن، مقامات اوکراینی با بیان این که حدود ۲۰۰ غیرنظامی همچنان در تاسیسات «آزوفستال» هستند، خواستار گشایش فوری یک کریدور بشردوستانه شدند.

رفاهی در گزارش قبلی خود از شهر میکولائیف گفته بود در صورت سقوط بندر ماریوپول، میکولائیف در جبهه جنوب هدف بعدی ارتش روسیه خواهد بود.

انتهای پیام/م 


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : تیر

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان