[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، جبار کوچکی نژاد بعد از ظهر سه شنبه در جلسه پیگیری پروژه های مدیریت پسماند رشت با اشاره به ورود خوب مجلس، کمیسیون های تخصصی و همراهی بی شائبه دولت در زمینه مسئله پسماند، اظهار کرد: اعتبارات مناسبی برای مدیریت پسماند شهرهای شمالی در نظر گرفته شده است.

کوچکی نژاد به بازدید اعضای کمیسیون تلفیق مجلس از سراوان و رودخانه های شهر رشت در موعد بررسی لایحه بودجه پیشنهادی دولت اشاره کرد و گفت: در تبصره ۱۴ بودجه ۱,۰۰۰ میلیارد تومان برای حوزه پسماند اعتبار پیش بینی شده است.

نماینده رشت و خمام در مجلس همچنین ادامه داد: در سفر رئیس جمهور به استان گیلان نیز ۶۰۰ میلیارد به موضوع مدیریت پسماند استان و شهر رشت اختصاص یافته است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اختصاص با بیان اینکه تخصیص اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد تومانی در تبصره ۶ بند «ی» بودجه برای محیط زیست با گرایش شهرهای شمالی از دیگر اقدامات مجلس است، اضافه کرد: در یکی از تبصره ها از محل فروش نفت نیز ۱,۰۰۰ میلیارد تومان برای مدیریت پسماند در نظر گرفته شده که باید از این منابع بهترین استفاده ممکن را ببریم.

وی با ابزار نگرانی از وضعیت لندفیل سراوان و فرآیند پردازش زباله در کارخانه کودآلی لاکان، تصریح کر: شورای تأمین استان گیلان هر چه سریع تر ورود کرده و در راستای صیانت از منافع مردم اقدامات لازم را انجام دهند.

کوچکی نژاد با اشاره به اینکه شناسایی یک نقطه دیگر برای دپوی زباله به شکل اصولی و تعطیل شدن لندفیل سراوان باید در کوتاه ترین زمان و سریعاً انجام شود، افزود: نیازمند حمایت های بیشتر از شهرداری رشت هستیم.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان