[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حبیب جهانساز امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خرید تضمین چای در گیلان با سرعت در حال انجام است، اظهار کرد: کشت چای یکی از شغل های اساسی مردم استان های شمالی است که بسیار به اقتصاد استان گیلان کمک می کند.

وی با اشاره به آغاز خرید تضمینی چای در  کشور افزود: از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۴۲ تن برگ سبز چای از چایکاران شمال کشور خریداری شده است.

رئیس سازمان چای کشور نقش کارخانجات چای در توسعه این صنعن و خرید تضمینی را بسیار مؤثر دانست و گفت: با تلاش های صورت گرفته تاکنون با صاحبان ۱۲۰ کارخانه چایسازی برای خرید برگ سبز چای قرار داد امضا شده است.

جهانساز با ابراز خرسندی از افزایش قیمت خرید تضمینی چای در کشور بیان کرد: امسال قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای افزایش یافته و بر اساس علام شورای قیمت گذاری هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک با ۳۸ درصد افزایش یافته است که بسیار می تواند به رشد اقتصادی استان گیلان کمک کند.

وی افزایش  ۴۸ درصدی قیمت چای درجه دو را نشان دهنده اهمیت چای در کشور دانست و تصریح کرد: امسال قیمت برگ سبز درجه یک ۹ هزار و ۲۰۰ تومان و  همچنین هر کیلوگرم چای درجه دو نیز با ۴۸ درصد افزایش هفت هزار و ۱۰۰ تومان از چایکار خریداری می شود. 

به گفته رئیس سازمان  چای کشور برداشت برگ سبز چای اول اردیبهشت ماه در گیلان و مازندران آغاز و ۷۵ درصد این مبلغ را کارخانه دار و ۲۵ درصد را هم دولت پرداخت می کند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان